7 sep. 2008

En repris

Hej igen, efter en längre paus är jag tillbaka i blogglandia. Ni kanske kommer ihåg denna väska som jag hade en bildserie om för en tid sedan, nu har jag gjort en annan variant av den............som ser ut såhär. Jag har inte vikt ner hörnen på denhär som på den blåa utan låtit dem stå rakt upp och sytt knappen på insidan av väskan........
....har använt mej av köksrutigt tyg och ett enfärgat rött linnetyg. På avigan strök jag fast väskvadd med lim så den är stadig och bra och så frihandsquiltade jag på maskin cirklar och krumelurer samt rutor i botten med beige tråd.........
.........som öppen har den lite "tulpankänsla" över sej. Den är jätte enkel att tillverka, rekommenderar varmt. Storleken kan man justera efter tycke och smak...
....ni skall ha en fin början på veckan!!!!!!!

1 kommentar: