4 jan. 2009

God söndag kväll

Broderade så smått igår kväll, blommor och blader (igen) som är ganska tacksamt och lätt att variera både med färger och kringelikrokar................jag hade på förhand tittat ut vilka tyger jag kände för att använda och så valde jag mouline´garnen efter dem och ritade upp bilden, ser ju alltid bättre ut om det är någotsånär samma färger på broderi som tyg..........ja, och vad skall nu detta bli????? En väska förstås......
.........tänker till och med använda ett mönster, nämligen det som jag fick av en av damerna i födelsedagsgruppen i fjol. Christl´s axelremsväska skall testas nu....får se med vilket resultat. Broderiet kommer att hamna på mittendelen.
Vad ni har varit flitiga besökare på min blogg!!!!!!! Jag hade räknat med att väsk-lotteriet drar ut till slutet av januari någon gång, men med denna fart så dröjer det inte många dagar innan jag har äran att lotta fram en vinnare. Kuuul!!!
Ha en kosig söndagskväll!!!!



5 kommentarer:

  1. Hej! Vilka underbara saker du gör, är speciellt imponerad av alla fina väskor!! Verkligen inte sista gången jag kikar in här!
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera
  2. impad på dina fina väskor , vilket vackert broderi åxå .

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Visst är det kul med väskor!
    Du väljer alltid så fina färger.
    Kul att du är med i utlottningen , också!
    Anna-G

    SvaraRadera
  4. Så vackert broderi och tygerna...mmmm

    SvaraRadera
  5. Jeg er virkelig imponert over alle de flotte tingene du lager. Dette er ikke siste gang jeg besøker deg. Denne siden vil nok gi meg mye insirasjon:O))
    Legger deg til blogg rollen min.

    Elin

    SvaraRadera