4 apr. 2012

Någon kanske undrar.......

........om jag alls shoppade något under Quiltdagarna. OM...... man skulle kunna tro att jag inte hade en enda tygbit kvar hemma så som jag shoppade!!!!!!!!! Men nog är det ju så att tygerna inspirerar och ger massor med nya ideer, det tror jag att alla håller med om. På bilden ovan ett turkost och ett piggt randigt tyg som kommer att bli lätt att kombinera tack vare frikostigheten med färger

Diskreta toner i beige och vitt, som balsam för ögat

Glada prickar och ränder, förtjusande tillsammans (kliar i fingrarna att börja jobba med dessa)


Mera diskreta toner i grått och lila, riktiga favoriter för mej

Småmönstrat i gul/beige och blått, sött så det förslår (lite bomullstråd i passande nyanser)


Hjärtknipande vackra rosentyger, fotot ger tyvärr inte rättvisa åt dem


Och några småmönstrade i grön-rosa.


Sist men inte minst ränder, ränder, ränder.

Som ni ser blev det en hel del, men jag är SUPER-nöjd med dessa inköp och tygerna ger en härlig adrenalinkick och nu skulle jag bara vilja SYYYYYY!!!!!!! Tack och lov har vi påskledigheten framför och jag kan starta upp nya projekt....jippiii!

Fin fortsättning på kvällen!

13 kommentarer:

  1. Ihania kankaita olet ostanut! Odotan, että mitä kivaa niistä teet. Hyvää pääsiäistä!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina tyger du har köpt, ska bli spännande att se vad det blir utav dem!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga tyger. Ska bli roligt att se dina färdiga alster i alla dessa fina tyger.
    Önskar dej en Glad Påsk.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga tyger. Månne det bli väskor av dessa.
    En liten fråga: finns det en quiltbutik i Vasa? Jag kommer till Vasa/jakobstad nästa helg och tänkte titta efter lite tyger ev.

    Maria i Falun

    SvaraRadera
  5. Vilka frestelser du visar upp men de även inspirerar. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga tyger du fick tag i.
    Kram

    SvaraRadera
  7. aaah kuinka ihania kankaita! Varmasti kiva sunnitelma mitä kaikkea suloista niistä saa tehtyä.

    SvaraRadera
  8. Du verden så mange flotte tøybiter du har å klappe på i påsken! Ruter, striper og prikker kan brukes til ALT! God påske!!

    SvaraRadera
  9. Så flink du er til å shoppe..også så flotte stoffer..gleder meg til å se hva du lager ;O) Glad Påsk!!

    SvaraRadera
  10. Oi, Oi, mitä ihastuttavia aarteita. Jään odottamaan jatkoa!!

    SvaraRadera
  11. Känner igen lyckan över nytt material att jobba med! Ska bli spännande att se vad du gör av det - lapparbetena här ovan var ju fantastiskt fina! :)

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  12. Så mange flotte stoffer.
    Dette blir nok mange produkter.Jeg skal følge med.
    Klem fra

    Torild

    SvaraRadera
  13. Hej! Undrar om du ser en ny kommentar på ett inlägg du skrev för så pass längesen! Jag är på jakt efter ett snyggt smalrandigt tyg i massa färger till att sy en suflett till vagnen! Blev lite kär i det tyg du har på första bilden i detta inlägg och undrar var du fått tag på det eller om du vet var jag kan hitta något liknande? Eller över huvudtaget fina tyger! Gärna lite "grövre" tyg, inte supertunna, mjuka...

    Med vänlig hälsning, Liisa (liisa.soderberg@hotmail.com)

    SvaraRadera