6 jan. 2013

Suck och stööön........

.........så jobbigt det kan bli. Tänkte raskt gå in på datorn och blogga om börsen ni ser på bilden här under MEN nehej, när jag skulle ladda upp bilderna som vanligt gick det inte att ta dem direkt från egna datorn längre, nej nu ska de först laddas upp på tex. Picasa och SEN först går det att lägga till på bloggen. Hujeda mej, hur krångligt kan det bli??????????
 Nåväl, börsen är klar och bilderna äntligen här. Det blev en ganska socker-sliskigt söt variant denna gång, kanske något för en liten tös
 Baksidan fick inga rosor, bara bomullsspets
 Slät inuti, inga konstigheter
 Jag har sytt en prydnadsstickning förhand med moulinegarn runt rosorna som jag fällt in i det prickiga tyget med spets emellan
Broderade blommor och blader på bomullsspetsen som jag sydde fast i överkanten på börsen.
Nu får jag skynda mej för dethär stackars inlägget drog ut på tiden och jag måste hinna till jobbet ännu idag trots att det är söndag och jag inte annars jobbar söndagar, så blir det ibland.
Ha det gott allesamman och kom ihåg....vi går mot ljusare tider!!!!!!!!

17 kommentarer:

  1. Åååå den er jo bare helt nydelig. Godt nytt år !
    Ved å laste opp bildene til Picasa, må du være forsiktig med å, i etterkant, flytte bildene...... lag deg mapper med årstall med en gang. Ved å bruke picasa kan du få lagt inn tekst "Lappeklipp" på bildene :o) Lykke til!

    SvaraRadera
  2. Ihaaaaana! Kaunis tuo kukkakangas ja sopii just eikä melkein tuohon kukkaroon, noiden koristetikkauksien kanssa!

    SvaraRadera
  3. Todella kaunis !
    t. Kirsi

    SvaraRadera
  4. Jag gillar Din "sockersliskit söta" börs. Du har sytt i ett ljuvligt tyg med "mycket fint" på. Ett härligt arbete.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Hie.DENNE VAR BARE HELT FANASTISK FIN.hA EN FIN FIN UKE.

    SvaraRadera
  6. En så söt och romantisk liten börs.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken söt liten börs du har sytt.
    Rosentyget påminner mig om min mormor, hon hade en duk med ett liknande tyg. Nostalgitripp!

    SvaraRadera
  8. Så jättefin! Man får vårkänslor av att titta på den.

    SvaraRadera
  9. Vilken snygg börs!

    Blogspot och javascript:void(0)Picasa hänger ihop det har det gjort länge.....
    Det är många som har problem med att ladda upp bilder nu, men byt till Google Chrome i stället för Internet Explorer så går det lättare...testa det i varje fall.

    SvaraRadera
  10. Åhhh... så fin det blev! Du har fantasi så det räcker du!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Söpöläinen. Ihan presiis samanväriset kirjonnat olet tehnyt kuin ruusu on. Oikein kaunis ja herkkä.

    SvaraRadera
  12. Jättesöt......min dotterdotter skulle bara älska den där!

    Textilanna

    SvaraRadera