26 jan. 2014

Till en liten baby

Jag har ett sytt ett litet barntäcke i storleken 78 X 102 cm åt ett gossebarn
 På grund av tidsbrist fick det bli i traditionell blockhusteknik som går snabbt att sy
 Jag har broderat nallar på  några av mittdelarna
Och några har fått små hjärtan
Jag har använt mej av väldigt tjock fyllning för att få täcket härligt "fluffigt" och så har jag quiltat det rätt glest med maskin för att behålla den mjuka känslan
 Quiltningen bildar ett trevligt mönster på baksidan. Nere i hörnet har jag sytt fast en........
......... tygbit som jag broderat två nallar och årtalet 2014 på, gossebarnet är ännu inte fött så jag kunde inte brodera något närmare datum ej heller namn. Det fick bli såhär istället.

Ni skall ha en fin fortsättning söndagen!

14 kommentarer:

Dollandesign sa...

Ett vackert babytäcke i milda färger som Du sytt och broderat!

Dollandesign

Tilkkureppu sa...

Kaunis ja tarkkaan harkittu peitto poikalapselle.
Kivat kuviot tikkauksesta takaosaan. Tykkään tästä!

Hannele sa...

Kaunis vauvanpeite, ihanat nallekirjonnat!

Lisa sa...

For et nydelig babyteppe! :)

Eija sa...

Nätti peitto. Värit sopivat hyvin toisiinsa.

Tilkku ja Tilkku sa...

Suloinen vauvanpeitto pienelle syntyvälle poikavauvalle. Kauniit ja rauhalliset värit ja ihanat nallekuviot.

marjoriitta sa...

Harmoonisen suloinen kokonaisuus, kelpaa sen alla tai päällä vauvan köllötellä

Marle sa...

Suloinen peitto. Ihanat nuo sinun broderaukset, nallet ja sydämet. Ihan tekisi mieli rutistella tuota peittoa, niin pehmoiselta se näyttää. Hyvää viikkoa!

evaj sa...

Jätte fint och passande en kille bra jobbat!!Bambikram

Liv Aagots Quilteblogg sa...

Så nydelig teppe til en liten gutt! Veldig koselig med stitchery!

Paula sa...

Nätti peitto, kiva väriyhdistelmä tuo sininen ja ruskea. Joku äiti tulee onnelliseksi saadessaan sen vauvalleen.

Leena sa...

Så fint babytäcke och så gulligt med nallarna. Det ser verkligen mjukt och skönt ut.

Birgitta sa...

Jag tror att den lilla gossen kommer att sova så gott under det fina täcket du sytt.
Kram Birgitta

Deborah @Patchwork Atelier sa...

This quilt are very beautiful!!
Hugs from Italy
Deborah