19 apr. 2014

Glad Påsk

Önskar er en riktigt fin påsk  
 Jag har hängt upp mina påsk-panelgardiner som jag sytt för flera år sedan
 En tupp med galen blick "pryder" de annars vit/gul rutiga gardinerna
 Jag har sått ärter i gröna glasskålar och satt några små kycklingar som sällskap åt ärtigheterna..........
..........som är goda att sätta i salladen eller som extra fräsch piff till fårsteken
 Har sytt mej några överdelar i trikå, inte så mycket att visa i bloggen, men det har varit så dött här hos Lappeklipp en längre tid nu att det verkligen är dags för ett inlägg. Träffade syrran igår och hon påpekade att "det inte har bloggats på länge", så Veronica här är jag nu ;)

En prickig med v-ringning en vit med knapplist och spets i urringningen och kort ärm





en vit med spets i en vanlig rund urringning och så en granit grå överdel utan krusiduller, men i ett härligt viskose/ylle/elastan material
    
Har quiltat täcket från förra inlägget och syr som bäst ner den sista kanten förhand och hoppas kunna ta några foton på det som färdigt ännu innan helgen är över.
Ha en god fortsättning på påskhelgen!!!!!!

10 kommentarer:

  1. Den tuppen var fin du .Härliga gardiner ,fiffigt att så ärter,fina blusar du sytt också ,trevlig fortsättning på helgen ,Nette

    SvaraRadera
  2. Hauska kukko. Hyvää pääsiäistä.

    SvaraRadera
  3. Voisit tavata siskoasi useammin, tulisi päivityksiäkin useammin ;)
    Ehkä verhojen kukko on syönyt liikaa pääsiäismunia, kun katse on hieman hapuileva. Kauniita puseroita olet tehnyt.

    SvaraRadera
  4. Mukavaa pääsiäistä:)
    Hienot verhot ja monta kaunista puseroa!

    SvaraRadera
  5. Jag blev glad när jag fick syn på Din underbara tupp!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Hei, så koselig og fin blogg du har! Du lager mye fint. Jeg kommer nok innom flere ganger.

    SvaraRadera
  7. Villi ilme tuolla kukolla.
    Et ole todellakaan ollut laiskana, kun noin monta hienoa puseroa olet ehtinyt ommella. Kiltti tyttö!

    SvaraRadera
  8. Herlig høne du har sydd :-)

    SvaraRadera