18 maj 2014

Nu har vi sommar

Varma soliga dagar har vi haft detta veckoslut och det känns underbart att få sitta på terrassen och sy
 Inomhus har jag också haft syprojekt, av det hallonröda tyget jag köpte för ett par veckor sedan har jag sytt en topp modell längre med en dragsko vid höftlinjen

Av det gråa smalrandiga tyget sydde jag en exakt likadan, var tvungen att klä en t-shirt på provdockan så att toppen skulle synas mot det gråa. Kommer nog att använda topparna med just en t-shirt för tyvärr har jag nog inte formerna för såhär "blottande" plagg längre (om jag någonsin har haft det kan man ju fråga sej ) :o)
Jag har en köpt variant av denna topp från tidigare och jag har tyckt väldigt mycket om den, så därför blev det just den modellen.

Ni skall ha det riktigt skönt i sommarvärmen!!!!

9 kommentarer:

  1. Dina toppar ser mycket fina ut! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken bra modell och snyggt blev det!! Man får allt tänka lite på omgivningen och klä sig lite mer "vårdat" när åren satt sina spår... den modellen passar ju bra med en T-tröja under och då är ju problemet löst!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken bra modell och snyggt blev det!! Man får allt tänka lite på omgivningen och klä sig lite mer "vårdat" när åren satt sina spår... den modellen passar ju bra med en T-tröja under och då är ju problemet löst!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fine overdeler du har sydd, passformen er veldig flott! Er det et mønster du har kjøpt eller har du laget det selv?

    SvaraRadera
  5. Hienoja ovat, toivottavasti lämmintä riittää. Sinulta tuo ompelu sujuu, vaikka mitä tekisit. Helppoa, kun sen osaa.
    Kesäistä viikkoa!

    SvaraRadera
  6. Nämä ovat hyviä kesähelteellä, juuri sopivia. Kivan värisiä!
    Hyvää viikkoa:))

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vilka snygga toppar! De blir bra nu vi har fått lite smakprov av värmen! Sköt om dig!
    Kram,
    Eivor

    SvaraRadera
  8. Så fine topper! Du er virkelig flink :)

    SvaraRadera