15 juni 2014

Mera väskpyssel

 Nu har jag kört igång ännu ett nytt väskprojekt med tyger i glada färger, eller väska och väska........ det blir snarare en "förvaring" modell större
 Som bas har jag valt det skojiga trådrulletyget som jag köpte på hantverkarmässan i Seinäjoki i höstas. Det var PeeKaa som hade det i sitt utbud
Här ser ni i närbild den skojiga printen på tyget, lite förvillar det med maskinquiltningen såhär sett på nära håll, men på avstånd stör den inte alls.
Ni undrar kanske varför det nu produceras väskor på löpande band hos Lappeklipp och orsaken är att jag om en månad kommer att åka till Torneå och hålla en väskkurs och till den behövs det projekt att välja på för deltagarna, det skall bli riktigt kul och jag ser verkligen fram emot dagarna där!
Rhododendron har blommat så vackert här tidigare i veckan och jag passade på att knäppa  några bilder, nu börjar den redan vara utblommad, vackert var det  så länge det varade.
Nästa vecka har vi midsommar, ni skall ha det riktigt gott och fira lugnt!

3 kommentarer:

  1. Mitä ihanaa sinä teet:)
    Minulla on myös tuota rullakangasta, kiva!
    Hyvää juhannusta ja kesää!!

    SvaraRadera
  2. Taisin minäkin ostaa tuota samaa kangasta, mutta mitään en ole siitä tehnyt. Joskus, kun pidät kassikurssin hieman almepana, taidan tulla oppimaan laukuntekoa.

    SvaraRadera
  3. Med ett sånt mål framför dig förstår jag att du producerar!! Men samtidigt för ju vi andra se en hel massa nytt tillverkat av dina flinka händer!!
    Rododendron är en underbart vacker blomma som även jag gillar och gärna ta en bild av!
    En Glad Midsommar till dig!
    Kram

    SvaraRadera