20 sep. 2014

Give Away

Äntligen fick jag den färdig, väskan jag bara hade börjat på i mitt förra inlägg
 Och så här blev den till slut, lite sommar och lite höst. Denna har jag sytt enkom för mitt Give Away lotteri som sätter igång idag och avslutas söndag 28 september
 Baksidan ser ut såhär, annars likadan som framsidan, men saknar den lilla "böjen" i bältet som går runt hela väskan
Kortsidan
 Jag har fällt in passpoal-band i de flesta sömmarna
 Botten går upp en aning i kortsidorna
 Handtagen är fastsydda med träknappar och har också passpoal-band samt en handsydd stickning i Moulinégarn
Här har jag lyft upp "bältet" en aning så ni ser att det är löst och hålls på plats med hjälp av handtagen
 Dragkedja i väskans öppning
 Insidan har två fickor, en på varje sida, fodret är beige/brun randigt
I bägge ändar av dragkedjan har jag sytt små fyrkanter av rostyget.

Ja, så om du känner att den här väskan kunde passa dej är det bara att lämna en kommentar på detta inlägg så är du med i lotteriet. Söndag 28 september drar jag en vinnare, så lycka till och så ses vi då!

Lappeklipp-arpajaiset lähtee taas käyntiin ja nyt voit voittaa tämän laukun jättämällä kommentin tähän postaukseen 28/9 mennessä, silloin arvon yhden voittajan. Näemme silloin, onnea!

It´s time for a Give Away at Lappeklipp-blog again and this is the bag you have the chance to win if you leave a comment on this post by Sunday 28 September. Good Luck and see you then!

66 kommentarer:

Ulla sa...

Mistä saat ideoita näihin ihaniin laukkuihin.

Martina sa...

Oh wow, such a beautiful bag! The winner will be very lucky!
Have a wonderful weekend , hugs Martina

Anonym sa...

Dina väskor är hur fina som helst, skulle vilja ha varenda en, men gärna den här.
Hälsn. Inga-Britt.

Nette Cecilia sa...

Åhh så fin jag skulle inte ha något emot att gå med den ,kram Nette

Marle sa...

Jälleen aivansyötävän makea laukku! Toivon itselleni oihan mielettömästi onnea näihin arpajaisiin. Ja muillekin myös.

Anonym sa...

Väskan är fantastiskt fin & alla detaljer! Superfin... I mina färger dessutom ;0) skulle bli hur lycklig dom helst om jag vann den! Håller både tummar & tår! / Lollo

Malle sa...

I love your bags! And this is very beautiful!!!

Pia Eriksen sa...

Hvor er den dog smuk - jeg er med.
Tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
herframinverdengaer.blogspot.dk

LeKaQuilt sa...

Den er så fin ! Og helt utrolig at du vil gi den bort - Takk for sjansen :)

Sylke sa...

For en nydelig veske du har laget, mange flotte detaljer og fine stoffer! Jeg blir gjerne med på utlodningen din og håper at jeg vinner :)

Anonym sa...

Vilken jättefin väska, man kan alltid hoppas på tur. H. Mia

Jaana sa...

Hei, taas aivan ihana laukku. Kateellisena täällä aina suunnittelen aloittavani laukkuprojektin, mutta ei vaan lähde käyntiin, vaikka laukkusi niin innostavia ovatkin. Toivompa hartaasti olevani onnekas voittaja.

Gunilla sa...

Dina väskor är rena mästerverken! Den här är det också, mästerverk.
Klart att det vore jätteroligt att vinna.
kram

2ne sa...

Flott veske med mange fine detaljer. Heldig den som vinner denne :-)
Ønsker deg en riktig fin helg.

Anonym sa...

Så har du gjort det igen. Endnu en super flot taske, som jeg ikke vil have noget imod at vinde
God weekend
Mange hilsner
Kirstine Heldam

Ullis sa...

Vilken otroligt snygg och välarbetad väska! Självklart vill jag ta chansen att vara med i utlottningen.
Kramar Ullis

Libe sa...

Detta är en väska som jag gärna skulle vilja vinna :)

Bibbi sa...

Ojoj... tänk om jag missat chansen att vinna en av dina underbara väskor!!
Så otroligt fin den blev och fort gick det att få den färdig!! Återigen önskar jag att jag hade lite av ditt handlag och din idérikedom... men jag får nöja mig med det lilla jag kan!
En härlig söndag till dig.
Kram

KaijaK sa...

Ihana laukku!

Tilkku & Tilkku sa...

Laukku on kaunis, suloinen ja kaikkea ihanaa. Onnistaisipa arvonnassa.

Anonym sa...


Hej
Åh så vacker väska.
Klart man vill vara med och tävla om den
Mvh Catharina Eriksson
Svensbyn.
http://cathisstickochsy.blogspot.se/
cathi@allt2.se

Titias pyssliga hörna sa...

Vilka fantastiska väskor du syr! Självklart skulle man vilja ha en sådan.

Anne-Lise at Rag, Tag, Bobtail sa...

Aldeles nydelig veske! Du syr så mye flott!
Takk for sjansen til å vinne en:)

Astrid sin sa...

Så nydelig! Selvsagt vil jeg være med i trekningen!

Anonym sa...

Aivan yli ihana laukku :)
T. Kirsi M

Birgitta Nilsson sa...

Helt otroligt vacker! Klart att jag vill vara med och hoppas på tur. Hälsningar Birgitta från Tjörn.

Kerstin sa...

Vilken underbar väska!
Hade jag definitivt Inte tackat nej.

Kram Kerstin

Liv Aagots Quilteblogg sa...

For en vakker og forseggjort veske du har sydd! Den som vinner denne er heldig! Kanskje det blir meg...

rutigt sa...

Wow, en sådan söt väska kan man ju bara drömma om att vinna, men jag gör ett försök!! Vilka detaljer och vilket underbart tyg! Hur fin som helst!
Gun A
gunatlappdotse

Hantverkarglädje sa...

Jösses vilken fin väska. Ha sällan tur men hoppas alldeles mycket att denna blir min.

Anonym sa...

Mikä ihanuus jälleen ja huolellinen työn jälki. T. AMA

evaj sa...

Vilken dröm som kan gå i uppfyllelse!!!Bambikram

Immi sa...

Åhhh, vilken underbar väska, den vill jag gärna vinna! Kram Immi

Anonym sa...

Kaunis laukku taas. Onnea on pakko kokeilla.

syysterveisin

marjoriitta

Hjärtruds Stuga sa...

Åh...vilken underbar väska. Jag vill gärna vara med i ditt fina Give Away lotteri.

Må så gott

Kram Karin

Anonym sa...

OH.... vilken underbar väska. Du har verkligen öga för tyger och detaljer, det måste vara helt underbart när man kan skapa så underbara sake, man blir verkligen avundsjuk!! Men jag skulle bli jätte glad om jag vann denna vackra skapelse. Ha en under dag och jag ser fram emot fler underbara skapelser.
Ingela Johansson, värmland

Anonym sa...

Så fin veske! Ja takk!
Klem fra Hege

Virpi sa...

Laukkusi ovat aivan huippu-upeita ja olisipa mahtavaa omistaa yksi =D. Koetan siis onneani...

Yvonne sa...

Helt underbar väska. Skulle vara fantastiskt att vinna den!! Kram Yvonne

Malisquilt sa...

Den väska skulle jag gärna vilja vinna.

Anonym sa...

En så välgjord och läcker väska skulle va ett nöje att äga.Otroligt fina väskor du gör God fortsättning på hösten ö.Inger

Anonym sa...

Kanonfin väska, helt underbart tyg.
Hälsningar Ann-Marie

Lappedamen sa...

Hvem vil ikke ha en slik flott og forseggjort veske? Jeg stiller meg gladelig i køen av de som ønsker seg denne nydelige vesken.

Elisabeth sa...

Åh, vilken fin väska!

Anonym sa...

vilken fin väska, den skulle jag önska att jag vann. Ulrika

Wivi sa...

Vilken fantastiskt fin väska du sytt (igen). Den får hemskt gärna flytta hem till mig.

Signe Marie Eriksen sa...

ÅÅÅÅ denne var så flott, jeg har alltid beundret dine vesker ;O)

Signe Marie Eriksen

Marianne´s hantverk sa...

Din väska är verkligen fin,skulle gärna vilja vinna,om ska jag ta hand om den.
Marianne

Mirjam Neuman sa...

Fantastiskt fin väska! Skulle vara jätteroligt att äga. Du är en stor inspirationskälla. /Mirjam

Solweig sa...

Wow! Den är ju helt fantastisk! Lycka att vinna den väskan!
Solweig

Tilkkureppu sa...

Kerrassaan hieno, olet onnistunut tässä aivan ylihyvin:) Tämä on upea!
Tämän laukun kyllä haluaisin todellakin omistaa!!

SANNA sa...

Ihana laukku.... toivon onnea arvontaan

Gunilla K sa...

Men jösses vilken underbart fin väska!
kram

Anonym sa...

Niin ihana. Haluan. Pirkko.

Dollandesign sa...

Jag deltar gärna i Ditt Give Awaylotteri.
Väskan som du sytt och lottar ut är ljuvligt vacker, enligt mitt tycke.
Romantiskt tyg med rosor på kombinerat med de andra tygerna och alla de fina detaljerna gör väskan otroligt vacker.

Dollandesign

cdcharp sa...

Your bags are always so unique and beautifully made. I'm always excited to see what you will do next.

Pernilla sa...

Helt underbar väska. Dina saker tilltalar mig. Sååå fin. Kram

Synnöve G sa...

Vilken underbar väska. Någon blir riktigt lycklig. Önskar vara med i give awayen.

Vform sa...

Åååå, den vill jag vara med och vinna :)
Hoppas på tur!
Önska dig en skön höst!
Kram Vform

Paula sa...

Jälleen kerran yllätit uudella ihanuudella. Kaunis laukku, olisi mukava omistaa se.

Birgitta sa...

Jag vill också vara med i utlottningen av den gina väskan.

Laila L S sa...

Hvilken nydelig veske. Håper virkelig at jeg blir den heldige når du trekker vinneren.
Ønsker deg en fin helg! (og tenk på meg når du trekker vinneren)

Siret sa...

OOO! Such a beautiful bag!
Thank you for share this!

Assi sa...

Så vacker!!
Jag vill vara med i utlottningen
Ann-Sofi

jofridsquilt sa...

Ei ny flott veske frå deg. Vil gjerne vera med i trekninga😄

Fröken Tindra sa...

Klart att den väskan kan vara något för mig! Den är ju underbart söt! Jag är gärna med i utlottningen!
Ha en fin dag!
Kram!