17 aug. 2016

Sommarsömnad

Sommartid vill man ju gärna vistas ute i solen.................
 ..................gärna med någon liten handsömnad och denna sommaren har det här varit mitt "sitta i solen och sy" projekt

 Jag har kombinerat applikation och broderi

 Applikationerna har jag gjort med "needle turn" teknik på ett enkelt sätt genom att först rita upp ett motiv på tyget och sen klipper jag små tygbitar som jag syr fast förhand. Jag använder varken lim eller "freezer paper" utan viker in rispkanterna och syr rakt av bara

Broderierna har jag sytt med Moulinégarn i olika färg

Här har det regnat och åter regnat senaste veckorna så något nytt "sitta ute" projekt har jag inte haft behov av att starta upp, nu är det symaskinen som gäller

14 kommentarer:

  1. Kaunis! Tuo onkin kiva tapa yhdistää aplikaatiota ja kirjontaa.

    SvaraRadera
  2. Aivan ihana käsityö. Niin herkkä ja hieno.

    SvaraRadera
  3. kaunis kesäpäivä muistuu varmasti mieleen, kun katsoo tätä kaunista kukkaketoa. Taidokasta työtä

    SvaraRadera
  4. Kaunis! Tuo se vasta tarkkuutta ja kärsivällisyyttä vaatiikin!

    SvaraRadera
  5. Hieno kesätyö! Kaunis kesäinen aihe ja taitavaa aplikaatiota ja kirjontaa.

    SvaraRadera
  6. Nydeligt sommer broderi du har laget. Spennende og se hva fortsettelsen blir. Ønsker deg en god helg :-)

    SvaraRadera
  7. Voi miten hieno työ! Nostalginen. Tuota täytyy kokeilla joskus.

    SvaraRadera
  8. Your applique and embroidery is exquisite! You are very talented with a lovely sense of balance and color and fabric!

    SvaraRadera
  9. Så vakkert og mye fint!

    https://blandingsdrops.wordpress.com/

    SvaraRadera
  10. Upea aplikaatio. Niin kesäinen.

    SvaraRadera
  11. Vilket underbart gulligt broderi/applikation! Ljuvligt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  12. Helt nydelig og needleturn er jo en rask teknikk egentlig men ikke så ofte jeg bruker gjøre det...

    SvaraRadera