17 jan. 2017

Syrran ville ha en ny necessär.........

....................och eftersom hennes favoritfärg är blå var det lätt att välja tyger
 Men jag kunde ju inte hålla mej utan satte till lite vinrött också för att få kontrast

 På locket applicerade jag en ros

 Handtaget sydde jag fast med maskin och satte vinröda knappar ännu som prydnad

 Dragkedskläpparna fick lite band och pärlor i trä

 Botten är mörkblå

 Så här ser den ut när man öppnar upp locket

 Fickorna kantade jag med vinrött och trädde gummiband i

 Enkla remsor på snedden

 Jag beräknade ingen åtgång när jag startade sömnaden så det lämnade några skurna remsor över och av dem gjorde jag en liten necessär

 Botten blev enkelt randad

 Lite pärlor i dragkedskläppen även här

 Och enkelt strikt inuti 

Här de bägge nesse-kompisarna tillsammans :o) 

9 kommentarer:

  1. Ai, ihanalla meikkilaukulla on myös pikkusisko, joka on pussukka. Sekin on oikein kiva ja hienosti tehty. Laukun saaja on varmaan hyvin onnellinen.

    SvaraRadera
  2. Ihastuttava meikkilaukku ja pussukka! Saajalle varmasti mieluinen!

    SvaraRadera
  3. Som vanligt helt otroligt fina alster sydda av dig med fina genomtänkta detaljer!

    SvaraRadera
  4. Otroligt fina alster du gör. Så välarbetade och vackert ihopsatta färger och dekorationer.
    /AnneMarlen

    SvaraRadera
  5. Knallfine begge deler , detaljer og det hele :) Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  6. Great pattern and love your fabric combo!

    SvaraRadera
  7. Så fin necessär du gjort.. syr du upp och säljer sådana ?
    Mvh/ Monica

    SvaraRadera