29 apr. 2017

Nostalgi

En av mina kursdeltagare gav mej en panel med Marilyn Monroe tryck och jag lovade att tota ihop en väska (eller två, har två bilder kvar ännu) av den
 Marilyn-trycken var ovala och jag klippte ut och fäste dem med hjälp av vliesofix och sydde fast med en tät sick-sack söm och så sydde jag förhand en stickning i grått med moulinégarn

 Andra sidan ser ut såhär

 Resten av väskan är i grått/vitt/svart rutigt tyg

 I dragkedjornas kläppar trädde jag röda satinband och svarta träpärlor 

 Axelremmarna sitter fast med tyglänkar i samma tyg som kantningen

 Väskan är 7 cm djup i botten

 Inuti är den vit........

..........och så har den två fickor med röd kant.

Kiitos Marilyn-paneelista Marjo, tämmöinen tästä nyt tuli, vielä olisi kaksi kuvaa jäljellä 😃

Denna helg firar vi Valborg och jag önskar er alla en riktigt fin helg!!!!

5 kommentarer:

  1. Todella upea. Tuon rinnalla eivät Vuittonit ja Guccit ole mitään

    SvaraRadera
  2. Oh, mikä hurmaava laukku. Varsinainen nostalgia pläjäys

    SvaraRadera
  3. Aivan ihastuttava nostalginen laukku! Upea!!!

    SvaraRadera
  4. For noen tøffe vesker :-)

    SvaraRadera
  5. Wau!! tästä Marilyn laukusta tuli upea, aivan ihana!
    KIITOS vinkistä, ehkä nyt uskallan itsekkin leikata Marilyn kankaat palasiksi.

    SvaraRadera