7 juni 2017

Clara färdiga...............

................gå, hi hi! Nu har jag applicerat och broderat klart det här projektet som naturligtvis blev ännu en väska
 Den här kallar jag för Clara och jag har också gjort ett mönster till den

 Baksidan blev rätt och slätt såhär

 Axelremmens längd justerar man med ett spänne

 I kortsidorna har jag gjort en liten kul grej, sydde ett veck för att ge väskan en trevlig form

 Väskan är 10 cm djup i botten, den har en höjd på ca 25 cm och bredd 24 cm 

 Lockets broderier och applikationer i närbild här

 Och dito på väskans framsida. Locket hålls stängt med hjälp av ett metallås som ni ser

 Jag har använt ett linnetyg till själva väskan.......

 ............men alla applikationer är i bomull, broderierna har jag sytt med tretrådigt moulinégarn

 Lockets insida, också i linnetyg

 Fodret är randigt och det är en ficka på var sida i foderpåsen. Fickorna har jag kantat med en remsa av ett applikationstyg, satte en bit spets mellan också för skojs skull

 De små vecken i kortsidorna hålls ihop med hjälp av två små knappar som jag sytt mittemot varandra på var sida om vecket

Såhär ser det ut rakt uppifrån sett.

Om någon är sugen på att sy en Clara-väska är det bara att ta kontakt. Mönsterförpackningen kostar 9,50 €. Mejla mej i så fall på: lappeklipp@hotmail.com


Nu har vi äntligen fått sommar, det är ljuvliga plusgrader ute och solen gassar från en blå himmel, kan inte bli så mycket bättre 💙💚💛💜💖 Ha det gott!!!!!

4 kommentarer: