26 sep. 2017

Linne

Fick färdig en till linnetunika idag
 Den är tråkigt gråbeige i färgen, men jag tycker om just den här färgen, så lätt att kombinera med färgglada blusar under

 Dragkedja i ryggen

 Syns inte så bra, men jag har sytt fast rundlar nertill 

 Fäste rundlarna med vliesofix och så sydde jag "stjärnor" med en grov bommulstråd

Tanken är att dessa rundlar så småningom lossnar i kanterna från bottentyget och då börjar synas bättre, jag vill ha en rispkant på dem alltså. 

Ni ska ha en fin fortsättning på veckan!!!

5 kommentarer:

  1. It is just wonderful , great colours .Hope you enjoy wearing it .

    Best wishes from Germany , Katrin

    SvaraRadera
  2. Så jättesnygg och framför allt pricken över iet, de sydda rundlarna! Kram Immi

    SvaraRadera
  3. Ihana mekko ja hauskat koristeet. Pellava on niin mukavan tuntuista päällä.

    SvaraRadera
  4. Inte alls tråkig färg. Den gillar jag också, naturnära. Jättefin för övrigt också!

    SvaraRadera
  5. Aivan ihana pellava mekko. Hauskat koristeet!

    SvaraRadera