8 jan. 2018

On Ringo Lake

Jag har deltagit i Bonnie Hunters mysterie "On Ringo Lake" och såhär blev min variant
 Jag har bara toppen klar ännu, vadd och bakgrundstyg får vänta ett tag, är mycket annat som det är mera bråttom med för tillfället

 Jag har sett många varianter på den här quilten redan och det är otroligt hur olika den blir beroende på tygvalen

 Jag skulle ha plockat in mera turkost i själva mitt-delen om jag vetat slutresultatet

 Det röda fick en dominant roll, men är det ett mysterie så är det ett mysterie och då får man ta det som det kommer 😃

Jag hade tur när det kommit ren ny snö inatt så jag kunde slänga ut toppen i drivan för fotografering. Vi har solsken nu och ca 6 grader minus, man blir på gott humör i detta gnistrande vackra väder!!!

8 kommentarer:

  1. Så fin den ble. :-)
    Jeg holder på med montering av min topp. Regner med at det tar et par uker å få den ferdig. :-)

    SvaraRadera
  2. Dette ble kjempefint! Jeg tenker det må være spennende å sette i gang et så stort mysterie når en ikke vet hvordan det blir til slutt. Du har all grunn til å være fornøyd! :-)

    SvaraRadera
  3. Upea ja kaunis peitto tuli, jännää katsoa, miten erilaisia kaikista peitoista tulee! Mukavaa alkuvuotta sinulle:)

    SvaraRadera
  4. Upea! Tuo on aika hauska, miten noita ruskeita ympyröitä synytyi! Kauniit kankaat.

    SvaraRadera
  5. Kerrassaan hieno peitto. Näitä mysteeripeittoprojekteja on tosi hauskaa seurata, vaikka en itse osallistunutkaan.

    SvaraRadera
  6. Kjempefin. Eg har ikke sydd den , men eg har kopiert oppskriften, i tilfelle eg får lyst en gang :-)

    SvaraRadera
  7. Super. Hva for deilige farger. Deilig mønster.
    Hilsen til deg... godt nytt år 2018.

    SvaraRadera