15 juli 2018

Riksutställningen

I fredags var det öppning av riksutställningen i lappteknik. Det är den finska quiltföreningen Finn Quilt som arrangerar utställningen vartannat år någonstans i Finland. Den lokala quiltgruppen Tilkkupatteristo i Vasa står som värd detta år och det är också de som mottagit alla arbeten från hela Finland och byggt upp utställningen. (Alla som är medlem i Finn Quilt fick delta med ett arbete per person) Ett gediget arbete som de lyckats alldeles utmärkt med. Här några bilder jag knäppte under öppningsdagen, jag hoppas att ni har överseende med bildkvalitén, det var inte så bra ljus i korridorerna och så vimlade det av folk vilket gjorde att bildvinkeln inte alltid är det bästa







 Det var många Bonnie Hunter mysterier "On Ringo Lake" med på utställningen


 Jag deltog också med mitt ORL mysterie, det hänger i mitten på denna bild













 Denna underbara quilt mötte oss i dörren, damen bakom arbetet är Kerttu Vihanta
























 Stor quilt som är handsydd av Ulla Setälä




Utställningen pågår till 3 augusti och är öppen måndag till lördag klockan 12 - 18 och adressen är Rådhusgatan 31 i Vasa. Om ni har vägarna förbi rekommenderar jag verkligen ett besök

2 kommentarer:

  1. Vilka fina quiltar. Jag har inte sytt så många quiltar men jag har några UFO:n som behöver kantas. Jag måste ta tag i det.

    SvaraRadera
  2. Kiva, kun laitoit kuvia, näyttely on niin upea!

    SvaraRadera