18 maj 2019

Börs

 Nu har jag lekt med korktyg igen 
 Och det blev en börs

 Materialet köpte jag på Quiltdagarna i Kankaanpää

 Jag kombinerade korken med ett prickigt quilttyg

 Sex stycken fack för kort, samt under dem, större förvaringsfickor med plats för många kort

 Sedlarna fick ett bredare utrymme

 Och så en dragkedjeficka för småslantar och under den plats för ännu fler kort

 Den lilla "fliken" är till för att skydda låset på dragkedjan

Jag hade lite för bråttom att sy fast märket, (avigan av en bit kork som jag skrivit/ritat på med textilpenna) hade inte hunnit torka så pressarfoten på maskinen kletade ut det jag skrivit. Nåväl får duga i alla fall.

Skön helg till er alla!!!!!

5 kommentarer:

  1. Olet kyllä mahdoton tai siis mahdottoman taitava!!!!:)

    SvaraRadera
  2. Tosi hieno pörssi ja tuo korkkikangas on hieno! Taitava olet!

    SvaraRadera
  3. Tyylikäs! On paikat korteille, seteleille ja kolikoillekin.

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Behöver du någon speciell pressarfot när du syr i kork?

    SvaraRadera
  5. Visst blir det fint med korktyg. Jag har också sytt en del av sånt tyg.

    SvaraRadera