23 juni 2019

Midsommar........

...............helgen som varit bjöd också på syväder (läs regnväder) och då passade jag på att sy klart den här väskan
 Tyget är Marimekkos "Vuorilaakso". Aningen tråkig och färglös, men blir en bra vardagsväska som går till allt.

 Baksidan ser ut såhär

 Gaveln

 I botten sydde jag två rader med vävda band så slits inte bomullstyget ut så lätt

 Dragkedja med två kläppar mot varandra

 Insidan ville jag ha gladare så jag valde ett rosa fodertyg. Väskan har mellanvägg med dragkedja........ 

............och många fickor.

Som ni kanske har märkt är det glest mellan bloggningarna nu, lika glest är det med sömnaden. Jag har lyckats få ett heltidsjobb och det blir inte så mycket sytt framöver. Jag kommer också att sluta med att dra kurser, den sista blir i Virrat (Virdois) i nästa månad och efter det lägger jag undervisandet på hyllan.

Hoppas att alla har haft en fin midsommar och så ska ni ha en fin fortsättning på söndagen 💖


13 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Jag är glad för din skull och hoppas att du ska trivas! Sen är det ju lite tråkigt att du inte kan hålla kurser, du är ju en väldigt inspirerande lärare. Men man vet aldrig vad framtiden för med sig, kanske vi ses på kurs igen. Önskar dig allt gott! Kram Eivor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eivor ♥
      Jag hoppas verkligen att vi ses på kurs igen någon gång i framtiden :)
      Allt gott till dej med och stor kram ♥

      Radera
  2. Onnittelut työpaikasta! Nämä sinun veskat on yksi toisensa jälkeen niin hienoja ja huolellista työtä. Tässä veskassa on niin ihana sisäpuolikin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Marle ♥
      Oli kyllä yllätys että sain paikan, kun ikääkin on jo kertynyt sen verran ettei nuoreksi voi haukkua :)
      Eikö sinun vilkas mielikuvitus pakottanut sinua kommentoimaan tiettyä seikkaa laukun sisäpuolesta ;D Minua ainakin hieman nauratti :D :D :D

      Radera
  3. Gratulerer med ny jobb. Med ny jobb er det klart at det ikke kan bli så mye tid til å sy , men jeg følger med her på siden din og vil glede meg over de flotte veskene dine.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ♥ Ja det var toppen att att jag fick ett heltidsjobb, tyvärr så blir det inte så mycket tid över för sömnad, men det gläder mej om du kommer in och kikar in på min blogg nu som då iallafall
      Önskar dej en fin sommar ♥

      Radera
  4. Jättesnygg väska och grattis till nytt jobb, hoppas du kommer att trivas på det.
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  5. Onnittelut uudesta työpaikasta! Tyylikäs laukku ja sisäpuoli on oikein ihana:)

    SvaraRadera
  6. Vilken fin väska. Och så många fina detaljer.
    Tiina

    SvaraRadera
  7. Onnea uudelle elämällesi! Tilanteet aina muuttuu, ehkä pääsen vielä laukkukurssillesi - sinulla saattaa tulla kurssi ja minä pääsen osallistumaan, vaikka tällä hetkellä se ei onnistuisikaan. Tämäkin olkalaukku on just niin supersiisti!!

    SvaraRadera
  8. Fantastisk veske. Så mange vakre detaljer og deilig med rosa inne.
    Gratulere til nytt jobb. Masse glede for deg.
    Hilsen fra Viola

    SvaraRadera
  9. Finns det mönster på denna väska att köpa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, nej den här har jag inget mönster till. Sydde den på "frihand"

      Radera