13 apr. 2020

Det våras

Äntligen fick jag den här klar, påbörjade det här väskprojektet för ett år sedan!!!!!!
 Har varit skönt med långhelg, det har till och med lämnat tid över för lite sömnad

 Varit kul att tota på med en väska

 Tyget är alldeles underbart, köpt hos Tilkkutarha

 Jag hade ett passande mintgrönt tyg hemma som jag gjorde passpoalband och axelrem av

 Fodret är hallonrött.........

 ......och har en dragkedsficka på bägge sidorna

 Passpoalbandet fick gå hela vägen upp till handtagen också

Kantningen i handtagen sydde jag först med maskin från rätsidan och sen ner förhand mot insidan.

Får se hur länge det tar innan nästa uppdatering här på bloggen.
Påbörjade också en jeansväst i helgen, av gamla jeans, kanske jag får inpetat något foto när den väl blivit färdig.

17 kommentarer:

  1. Tervehdit meitä uudella kevätlaukulla! On niin mielettömän hienon. Kaunis kangas ja kaikki.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Marja ♥
      On kyllä ihana kangas!

      Radera
  2. Upea laukku ja niin kaunis kangas, keväinen väritys.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Soile ♥
      Kangas on kyllä ihku :)

      Radera
  3. Den är helt bedårande din nysydda väska!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  4. Fantastisk... hva for deilig veske. Super du har sydd.
    Hilsene til deg.
    Viola

    SvaraRadera
  5. Jättefin väska med läckert tyg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisabeth ♥
      Ja tyget är underbart!

      Radera
  6. Vakker! Det stoffet var bare helt utrolig flott.
    Kjempeflott veskemønster du har brukt

    SvaraRadera