8 aug. 2021

Lapperier

Den här toppen har jag sytt färdig för ett bra tag sedan, men nu först kom jag mej för att lägga ut den här
Jag deltog för ett antal år sedan i Bonnie Hunters Mystery Quilt  "Good Fortune", sydde på i god takt, men så blev det stopp när blocken skulle börja kombineras, tyckte inte alls om mina färgval. Allt lämnade åt sitt öde och jag hade 0 % intresse att fortsätta.


 Men så tog jag mej själv i kragen, ville inte fortsätta enligt mysteriet utan tänkte om.
Sydde således denna istället, här finns bara ett av blocken med från mysteriet (det som har en stjärna  i mitten i brun/beige och vinröda trianglar och hörn), resten har jag totat ihop själv, tack och lov hade jag hamstrat mycket tyg så jag fick en topp av av det hela. Mittendelen är handapplicerad och motivet kommer från boken Strawberry Fair av Elizabeth Hamby Carlson.
Quiltningen återstår, när det blir av är en annan femma 😁

4 kommentarer:

  1. Hieno muunnos ja keskuskuvio on kaunis:) En olisi tunnistanut että tässä on käytetty mysteerin osia jos et olisi kertonut:) Tykkään näistä väreistä!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Irma ♥
      Oliko niin että sinä teit "Good Fortune"-mysteerin?

      Radera
  2. For en fin jobb ... du sydde den kjempebra.
    Jeg liker det veldig godt ... flott mønster, flotte farger.
    Massehilsener til deg. Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Viola ♥
      Ja den här versionen tycker jag också bättre om än den det skulle ha blivit av att sy mysteriet enligt första planerna :)

      Radera