12 okt. 2008

Långt mellan inläggen.....

........har det blivit, men här är jag igen. Jag har totat ihop en liten Trapunto väggbonad med vitt lakanstyg som grund. Jag har först sytt blommorna och bladen med raksöm och sedan målat med pensel och textilfärg.....den ser väldigt sned ut för att jag försökte bygga upp det hela med ett vitt lakan underifrån inför fotot för att undvika blänk i bilden....vilket inte gjorde saken bättre..............efter att jag fyllt "trapunto" figurerna, sydde jag med gult moulinegarn pistiller (eller vad de nu heter) för att göra det mera tredimensionellt.....
........och naturligtvis grönt garn till bladen.......
........avslutade med en smal kantning på helsnedd i mörkblått för att rama in det hela......
....ha en skön fortsättning på söndagskvällen!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Dethär får du visa på nästa träff!! Fin bonad och spännande teknik!

    SvaraRadera