16 nov. 2016

Ryggsäck

Jag har sytt en ryggsäck av ett Marimekkotyg som jag kombinerat med svart, modellen påminner om en "Kånken" väska. Det här är inte min design, jag var lat den här gången och sydde enligt en gratisbeskrivning som finns på bloggen Villa ja villa
 Satte randningen "fel väg" på ytterfickan för jag tyckte att det passade bättre till stilen

 Dragkedslisten och axelremmarna fick också bli i Marimekkotyg

 Quiltade ett rutsystem på bakstycket................

 ............och botten med vit tråd

 Fickan har ett lock som skyddar dragkedjan

 Hade inget fint märke att sy fast på framsidan så jag tog en bit av tyget istället och gjorde en "rundel"

Handtagen hålls ihop med en liten länk som har kardborreband

Ni skall ha en fin fortsättning på veckan 😊

3 kommentarer:

  1. HIeno! Ja mustavalkoinen väritys on aina tyylikäs. En koskaan haluaisi niitä Kånken reppuja, mutta tämä on ihan eri asia! Kaikki yksityiskohdat kauniisti tehtyjä. Tuota voisi itsekin kokeilla, jos vaikka onnistuisi.

    SvaraRadera
  2. Aivan ihanan hieno! Tyylikäs ja naisellinen reppu. Taitava olet!!

    SvaraRadera
  3. Kaunis ja tyylikäs reppu, tykkään!

    SvaraRadera