19 feb. 2017

Ny kompis

Det var dags att sy sej en ny "kompis" för den gamla började bli så sliten och smutsig
 Jag har använt Marimekkos tyg "Rukki" till den här

 Tyget har randning i olika färger och jag valde att använda de vinröda ränderna till kortsidorna på väskan

 Baksidan ser ut såhär

 I botten sydde jag två rader med nylonband för att skona bomullstyget 

 På framsidan blev det också nylonband och en metallring

 Dragkedslisten blev också vinröd

Inuti har jag en mellanvägg och massor med fickor, blev ingen vidare bild på det eftersom tygerna är mörka. Den här ska få hänga med på min axel i ur och skur en tid framöver.

Önskar er en fin start på ny vecka!!!!!

2 kommentarer:

  1. Taas kerran erittäin hieno laukku. Hyvä väritys arkikäyttöön.

    SvaraRadera
  2. En väldigt snygg och praktisk väska.
    Smart med nylonbanden i botten!!

    SvaraRadera