18 apr. 2018

Fodral

Min snälla gubbe köpte en Tab åt mej och då blev det ju till att sy ett fodral till den
 Jag hade liggandes ett Marimekko "Unikko" markistyg som jag köpt på outlet för några år sedan och det är passande slitstarkt för ändamålet

 Undersidan fick mörkare blommor och bandet ni ser i mitten är försett med kardborreband

 När man öppnar ser det ut så

 Kardborrebandet är långt så att man kan använda det andra vägen också, då hålls plattan att stå

 Som ett tält 😄

Inuti använde jag ett randigt tyg från Ikea, sydde en liten ficka på vänster sida. Fodralet blev stadigt för gubben köpte tunt plexiglas som han sågade till två passande bitar och dem trädde jag in i "väggarna"

6 kommentarer:

  1. Snyggt och smart! Kram Immi

    SvaraRadera
  2. Oi, oi, miten hieno suojus tabletille.

    SvaraRadera
  3. Kyllä on hieno suojus ja kätevä, tuollaisen tarvitsisin myös omalleni! Kaunis Marikangas, kesäinen ja iloinen:)

    SvaraRadera
  4. Så fin gave du har fått. Kos deg med ny tråd og champagne i helga :-)
    RoyalRuby

    SvaraRadera