24 apr. 2018

Helgen som var...........

............. tillbringade jag i Hammarstrand. Jag hade nöjet att få vistas med ett gäng förträffliga damer
 Och naturligtvis sydde vi väskor och någon necessär

 Här har vi två pärlor i blått, den till höger har nålar kvar i sista kantningsremsan, men man ser ju hur läcker den kommer att bli

 En jeansvariant med handbroderad blomma till vänster och två sötnosar i blått

 Två dramatiska skönheter i svart och rött (den till vänster är också svart, men kameran tolkade det som grått)

 Spralligt glad till vänster och en harmoniskt i grönt till höger

 Här har vi två riktigt stiliga väskor

 Plockade ihop dessa tre för ett gemensamt foto, tyckte att de passade så bra tillsammans

 När vi hade kaffe efter maten på söndagen så överraskade gänget mej med denna vackra ask i metall

 Se så fina blommor på locket, det ni, skulle vara något att göra en applikation av 😄

 Och inne i asken dolde sej dessa underbara block som de har sytt

 De är gjorda i massor av olika tekniker

 Jag får ta och hitta på något skoj och foga ihop dem till något kul

 Handbroderade och applicerade, precisionsarbete 👍

 Av kära Elsa fick jag massor med bomullsbroderigarn, vilka härliga färger och vilken fin kvalité, Kulla-garn är en ny bekantskap för mej. Tusen tusen tack Elsa!!! 

 Och av goa Britt-Inger fick jag ett bedårande halsband som hon gjort själv av en fingerborg

 Alldeles, alldeles underbart, tack Britt-Inger jag skall stolt bära det!!!

Resan mellan Vasa och Holmsund är lång och tråkig och något måste man ju ta sej för så jag virkade "afrikanska blommor" 


Jag sänder mitt varmaste tack till hela goa gänget där i Hammarstrand och fantastiska Bella som bestod oss med så god mat under hela helgen.
Jag hade fantastiskt roligt och jag hoppas innerligt att vi ses igen någon gång. Puss och kram till er alla 💜💛💚💙

5 kommentarer:

  1. Deilige arbeider... jeg liker de fargerike lommer :-)))
    Fantastisk helgen du har hatt. Ha riktig fin uke fortsatt.
    Her er våren... så veldig fint. Hilsen til deg til Finland.
    Kos deg. Takk for herlige bilder. Viola

    SvaraRadera
  2. Herlighet så flotte saker de har sydd! Og heldige deg som fikk så masse flott :) Den boksen var aldeles nydelig . Det garnet har jeg aldri hørt om heller men skal google det for så det så flott ut. Afrikanske roser i din hekling var nydelige:).

    SvaraRadera
  3. Så mange fine toalettvesker, kjekt med kurs. Og så heldig duvar som fikk så fin gave :-) blir spennende og se hva du skal lage av alle de fine blokkene :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för en härlig helg!
    Hoppas vi ses snart.
    Massor med kramar.

    SvaraRadera
  5. Kauniita laukkuja! Ihanat lahjat, laatikko on ihana!!

    SvaraRadera