18 sep. 2018

Det liksom rullar på........

.............med jeansen nu
 På en av mina kurser kom det önskemål att vi skulle sy en skräppåse/nåldyna och en av mina underbara deltagare skickade mej en bild hon hittat på Pinterest där de gjort en variant av gamla jeans. Ja det gick jag igång på och totade ihop en. Den här liknar inte alls den från Pinterest, men av jeans är den iallafall  😃

Det var väldigt svårt att få vettiga bilder

 Jag valde att göra själva skräppåsen av kristallplast så är den lättare att tömma

 Blev rejäl storlek på den

 Fäste märket från jeansen på bottendelen så går det att kila in saxen där

 En bälteslissa fick komma på andra sidan och i den en karbinhake för exempelvis trådsaxen och sprätten kilade jag in i själva lissan

Här utan extra utrustning

  Nåldynan har jag fyllt med sand och så sydde jag kardborreband ifall jag vill ta bort den när jag tömmer skräp

Skräppåsen i eget majestät. Byxlinningen blev kant i öppningen av påsen

3 kommentarer:

  1. Ihana! Vastaavanlaisia olen nähnyt, mutta tämä sinun farkkuinen on kyllä paras!

    SvaraRadera
  2. så fin da og riktig så nyttig :)

    SvaraRadera
  3. Så tøff, med masse kule detaljer. Masse gøy inspirasjon på Pintrest :-)

    SvaraRadera