9 jan. 2019

Det blir inte alltid som man tänkt......

Jag har i år igen deltagit i Bonnie Hunters mysteriequilt
 Vi startade upp sömnaden 23 november och 4 januari fick vi sista uppgifterna.
Jag valde helt andra färger än Bonnie hade och det är ju lite spännande hur det kommer att ta sej eftersom man syr "i blindo". Nåväl efter att alla ledtrådar avslöjats provsydde jag upp de två block som quilten består av (det tillkommer en hel del med ramar runt i kring som avslutning).
Blocket här ovanför är ett av de två, men det andra blev så otroligt fult att det sprättade jag upp, färgerna var helt fel. Så nu kommer jag att göra en helt annan variant

Tycker dock att det här blocket är okej och kommer att sy alla färdiga. Måste ännu grunna på hur jag fortsätter med resten. Ja, så kan det bli när man slänger sej in i mysterier 😉😄

7 kommentarer:

  1. Hi Lappeklipp beautiful blocks,well done my friend xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Sheryl ♥ I´m not so satisfied with my color choice, but it will do :o)

      Radera
  2. Tämä blokki näyttää kivalta. Kuten alunperin arvelinkin että olet valinnut hyvät värit:) Olisi kyllä mukava nähdä se toinen "ruma" ennenkuin uskon että ne eivät sopisi joukkoon:)
    Osa omista värivalinnoistani meni metsään mutta en vaihtanut niitä vaikka hetken pohdinkin asiaa. Arvostellaan sitten lopputulosta;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tuli synkän näköinen blokki. Toinen oli niin kamalan ruma että ratkoja melkein itsestään purkasi :D
      Taidan tehdä lisää "tähti-blokkeja" eri väreillä näiden seuraksi

      Radera
  3. Visst är det svårt med Mysteriekviltar, men blocket som visar är jättefint!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är knepigt med mysterier :D :D man har inte en endaste aning och ibland lyckas det och ibland inte

      Radera
  4. Overraskelser i vente med mysterier men litt gøy og😁 og flotte farger🙂👍🏻

    SvaraRadera