Fick äntligen klart täcket med utmaningstyget från vårt Quiltgille där det gällde att sy något av ett "fult tyg" som man fått
Och som jag skrev i ett
tidigare inlägg så blev mitt fula tyg till ett täcke tillsammans med en massa scraps
Har nu satt till de delar som jag sytt en fågel på och en rand med rutor efter dem, täcket blev som färdigt 112 x 168 cm, alla applikationerna har jag sytt förhand
Ingen märkvärdig quiltning, bara lite kringelikrokar sydda med symaskin. Hade ganska tjock vadd mellan tyglagren vilket gjorde quiltningen till en utmaning i sej, men utmaningar skall man ju ha :)
Fågeln nertill har jag applicerat fast på ett ljusgult bottentyg som jag färgat själv någon gång för länge sen
Upptill på täcket har jag fågeln på ljusrött bottentyg, också det är "hem-färgat"
Baksidan av täcket är enfärgat ljusgult
Några löv och stängel, applikationerna är från boken Floral Quilts skriven av Michelle Blackhurst
Den lilla fågeln i närbild
De rutiga löven är några block som lämnat från ett tidigare täck-projekt
Jag kantade täcket med tygkvadrater som lämnat över, sydde dem till en lång remsa först. Jag kommer att donera det här någonstans, möjligtvis till något åldringshem.
Önskar er en riktigt fin fortsättning på den nya veckan!!!!