28 dec. 2008

Bara tre.......

......dagar kvar på dethär året, känns alltid lite magiskt när årsskiftet närmar sej trots att det bara knallar på som vanligt oberoende vilket år det än är........meeen kanske man väntar sej något bättre av det kommande i allafall....hmmm????Medlemmarna i vårt lapptäcks-gille skall gemensamt göra ett täcke till ett seniorboende i sta´n, vi bestämde bara storleken på blocken och vilka färger som skall användas och så gör var och en block av sina egna tyger. På bilden ovan ser ni min variant, kommer att bli spännande att se när alla har gjort sina och vi börjar kombinera ihop skapelsen. Vi gjorde ett i blått för drygt ett år sedan som blev lyckat enligt min mening.

Nu är det bara ca. 500 besök till på min blogg som saknas och så blir det dags att lotta ut väskan jag sydde, det ska bli kul.

Ha en trevlig fortsättning på söndagskvällen!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Spännande med ett gemensamt projekt, hoppas du visar resultatet när det är klart.
    Spännande med utlottning, gäller att ha ögonen öppna...
    KRAM L

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Mycket smakfullt val av färger. Jag är säkker på att seniorerna kommer att älska det. Tänk att en vanlig log cabin ruta är alltid så fin.
    Jag ska göra många besök på din blogg så att vi snabbt får vara med om utlottningen!
    God fortsättning på det gamla året och även det nya!
    Anna-G

    SvaraRadera
  3. Men så snällt av er att sy ett täcke till seniorboendet!! Tänk om fler människor kunde vara så generösa och snälla!Blocken ser jättefina ut tycker jag!
    Kram Malin

    SvaraRadera