8 dec. 2008

Här igen

Har varit en paus i bloggandet nu igen, men på syfronten har det nog varit aktivitet. Lapperierna har varit på undantag för jag har ägnat mej åt klädsvängen i stället. Sydde först en lila/vit rutig skjorta i bomullstyg................och sedan en skjorta i helvitt bomullstyg, båda är bra att ha på jobbet. Sen blev jag ivrig och satte saxen i ett lila linnetyg som jag hade liggande färdigt tvättat och av det sydde jag åt mej en väst.........
........satte knytband i ryggen på den så att den inte skulla vara så tråkig.....

......kragen blev jag nöjd med och linnetyget lägger sej så vackert i slaget, nog är det tacksamt med naturmaterial ändå!!!!!!
Ni skall alla ha en bra början på veckan och stressa inte för mycket över julklappar m.m. , viktigaste är ju ändå att vi har varandra...eller hur?!
Kram!!!!





5 kommentarer:

  1. Det viktigaste er det, ja!
    Eg er kjempeimponert over produksjonen, har du utdanning innan saum?

    SvaraRadera
  2. Snyggt, väldigt snyggt!!!
    Du har så rätt, visst är det viktigast att vi har varandra och att vi tar hand om varandra!

    SvaraRadera
  3. Jag anade väl att du var ett riktigt syproffs!Jag är väldigt imponerad av det du sytt. Är du utbildad inom sömnad?

    SvaraRadera
  4. Alla är fina, men jag gillar speciellt den rutiga skjortan. Du är duktig!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Fantastiskt snyggt, gillar speciellt västen, för linne är en favorit.
    Nu blev jag sugen att sy något av linnet jag köpte i somras!
    Hälsn Anna-G

    SvaraRadera