14 nov. 2009

Hantverkarmässa Handicraft fair

Igår var jag på hantverkarmässa i Tammerfors och köpte naturligtvis med mej ett och annat hem. Det var en givande resa trots att hela dagen gick åt, var tvungen att pallra mej ur sängen redan 5:00 och det var jobbigt vill jag lova, var hemma ca 22:30 på kvällen.

Went to the Handicraft fair in Tampere yesterday. I´m very satisfied with the trip even if it took the whole day, had to get up 5:00 a.m. and got home 22:30 p.m.
Did some shopping of course.
Här ses mitt byte från gårdagen, en skärmatta 30 x 45 cm och linjal 15 x 30 cm från Fiskars......

Here´s what I bought from the fair, ruler 15 x 30 cm and cutting mat 30 x 45 cm from Fiskars.....
.....de här två böckerna köpte jag inne i stan från en liten förmånlig bokaffär som heter Kirjatori (Boktorget), Tildaboken kostade endast 14 € och quiltboken gjord av Rie Norum och Hilde Aanerud-Krohg för 5,90 €!!!!!!
.........I bought these two books in Tampere city, the Tilda book to the price of only 14 € and the quiltbook written by Rie Norum and Hilde Aanerud-Krohg only 5,90 €. Very cheap!!!!!
Fyra nystan 100 % yllegarn av märket "Puro" (Bäcken) från Novita till ett bra mässpris 2,50 € per nystan
Some "Puro" 100 % wool yarn from Novita, 2,50 € /ball
Och några jättegulliga julkort från "Satulyyti" med katter och hundar
Christmas cards from "Satulyyti", lovely painted cats and dogs

7 kommentarer:

  1. Gud vad fina saker du handlat!Kul med massa,det var det nog vart att kliva upp sa tidigt och komma hem sent.
    Tilda boken skulle jag ocksa vilja ha!!!!

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du har handlat och jag förstår att du haft en rolig dag i Tammerfors. Man brukar ju vilja köpa så mycket när man ser allt vackert.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd du gjort! Jag är för tillfället såld på puro-garnet...så behagligt att både sticka och virka av!

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd!
    Lapptäcksboken har jag, fast på svenska då, och den är jättebra inspiration!
    Hälsn. Anna-G/Pumlan

    SvaraRadera
  5. Så mye fint du fikk tak i. De bøkene er kjempefine. Jeg har begge på norsk. Jeg kjenner både Rie og Hilde. De er utrolig flinke! Tilda (Tone Finnanger) har jeg også møtt et par ganger, men jeg kjenner henne ikke. Kos deg med alle tingene, du!

    SvaraRadera
  6. Mye fint som ble med deg hjem ser jeg. Det blir vel både lappeteknikk og strikking i nærmeste framtid nå da....

    Ønsker deg en fin, ny uke!

    SvaraRadera
  7. Vad kul det låter med Hantverkarmässa! Där fanns säkert hur mycket som helst att titta på!!
    Roligt att du hittat så mycket fint att köpa!
    Ha det bra!
    Sari

    SvaraRadera