7 nov. 2009

Jepp, det blev en väska

Nu har jag knåpat färdigt på mina vinbär och naturligtvis är resultatet en väska, jag är tjatig som tusan, men har svårt att komma från min väsk-mani.....det är bara så

My currant-stitchery became a bag of course.....!
Ena sidan.........One side
Och andra sidan........And the other side
Lite applikation blev det i allafall för jag tyckte att sidan med lövet var så färglös att jag nödvändigtvis måste få in rött på någon vänster och varför inte då lite bär, de svarta "plöpparna" och det vita är moulinegarn
I made a little applique on the leaf-side of the bag to bring more colour to it, the black and white on the berries are stitched

Sydde tygöverklädda knappar med lite broderi som prydnad på axelremmen
Covered two buttons with the same orange fabric plus some green stitchery
Insidan har två stora fickor och en liten vilket inte syns så bra på bild. Fodertyget är Finlaysons bomullstyg (Hei Paula, hyvä että on paljon sisätaskuja notta tavarat pysyy järjestyksessä, eikö vain?)
There are three pockets inside the bag, two large ones and one small, just don´t show in this photo. The lining-fabric is Finnish design from Finlayson
Prövade att sätta ett magnetlås i den här väskan och blev nöjd med resultatet, rekommenderar verkligen för det gick snabbt och smidigt att sätta dit det.
Used a magnetic lock for the first time and I´m very satisfied with the result.

14 kommentarer:

  1. Åh, så läcker! En riktigt höstväska. Jättefin!

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker växka. Jag älskar den.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  3. Wow vilken härlig väska!!! Tjata på du med dina fina väskor, inte lessnar jag att titta på dem iaf.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Beautiful as ever. Have a wonderful weekend :)

    SvaraRadera
  5. Men oj så vacker väska och så mycket jobb du satt ner på den!
    Bra med väskor för dom är ju användbara.

    SvaraRadera
  6. En verkligt tjusig väska. Underbar!

    SvaraRadera
  7. Oi, oi, että on syötävänhienot viinimarjat. Sisätaskuja tarvitaan tosiaankin useampi, kuin vain kännykälle. (Löysimme ruokapaikan sieltä Cafe Compass, hyvää oli.)

    SvaraRadera
  8. Vilken väska!!!!- jag bara njuter av att titta på den!!!
    Du är en fantastisk konstnär!
    //BiZen

    SvaraRadera
  9. Vilken fin höstväska det blev av ditt konstverk!! Fina färger!

    SvaraRadera
  10. Vad gör det med upprepningar när det blir så himla bra!
    Så jättefin den blev!
    Anna-G/Pumlan

    SvaraRadera
  11. Vad är konst...jo åtminstone din väska!
    Jättefin!
    Ha en skön helg! V.

    SvaraRadera