6 aug. 2013

Upplevelser

Är nu hemkommen från en fantastisk semesterresa som kommer att värma mitt hjärta hela kommande vinter
 Vid vackra Svanbergs pensjonat i Norge stannade vi i två nätter
 Här ses huvudbyggnaden. Vi hyrde en stuga under vår vistelse där
Eftersom vi ändå var i Flisa måste jag bara stanna till vid Kreative Ingema trots att det inte var öppet. Det är den lokala quiltbutiken i Flisa
 Från Flisa bar det av till Geiranger och här en bild från vår balkong på hotellet
 Stora lyxkryssare var på besök inne i fjorden
 Det här är vårt hotell sett från stranden. Jättebra service fick vi

Härliga vyer fotade från stranden av Geirangerfjorden
En forsande bäck
Senare på kvällen hade vi denna utsikt från vår balkong, molnen lägger sej runt bergstopparna
 Och så naturligtvis........Trollstigen.....det finns inte ord...........och med foton kan man inte förmedla upplevelsen, den måste man få vara med om själv!!!!!!!!
 Svindlande
Genom Sverige fortsatte resan och sedan med båten från Umeå till Vasa och ja, hemma i Finland igen. Väntar redan på nästa sommar och ny tur västerut.
Kram och klem från Österbotten

13 kommentarer:

  1. Så bra att er resa blev fin! Jag undrar om det finns nått vackrare än Noges fjordar och fjäll? Det är väl värt ett besök eller flera!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den där resan skulle jag vilja uppleva också när det kommer tid och råd ,kram nette

    SvaraRadera
  3. Mükemmel fotoğraflar. Çok güzel bir coğrafya. Paylaşım için teşekkürler.

    SvaraRadera
  4. Ihania kuvia reissulta, mahtavan näköisiä tuntureita, varmasti oli kaunista!

    SvaraRadera
  5. Säkert härlig resa ni haft men jag säger då fy sjutton för den där Trollstigen. Vacker att se men huuu för att köra där. Lugnare att se på dina vackra bilder så tack för titten.

    SvaraRadera
  6. Så flotte bilder fra fjorder og fjell her i Norge! Det er fint å kjøre Trollstigen. Hyggelig å høre at dere fikk god sevice på hotellet - det er viktig at turistene får en god opplevelse på ferie! Ps jeg er godt i gang med veska Vera :)

    SvaraRadera
  7. Det var en flott tur med mange opplevelser. Ekstra fint blir det når sola skinner :-)

    SvaraRadera
  8. Jag vet vilken upplevelse det är att åka Trollstigen och vara i Geiranger. Det är helt otroliga vyer där. Man kan inte åka dit för många gånger. Jag var i Flisa förra veckan och inte visste jag att det fanns en så trevlig butik där. Den måste jag försöka besöka vid tillfälle. Har inte så långt dit. Tack för dina fina semesterbilder.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Vad kul att ni hade en lyckad resa! Norge har ju så otroligt vacker natur och vyer! Har inte sytt väskorna ännu men är på gott väg med tyger! Ha en bra fortsättning på hösten, många kramar!

    SvaraRadera
  10. Enkös sanonutkin että siellä on upeaa, siis Geiranger ja Trollstigen. Kelikin näytti hienolta.

    SvaraRadera
  11. Så flott at dere har hatt en flott ferie i Norge:-) Om jeg kan få komme med et forslag for neste semester, så ta turen til Sogn og Fjordane. Innerst i Sognefjorden er mye flott og spektakulær natur :-)

    SvaraRadera
  12. Huumavia näkymiä. En ikinä uskaltasi mennä noita vuorenrinneteitä! Pyörtyilisin koko ajan. Minua huimaa Suomessa jo korkeammilla silloilla ja on vaikeuksia ajaa autoa silloin. Varmasti olet saanut uutta energiaa inspiraatioita tuolta lomalta.

    SvaraRadera
  13. Så flotte bilder du har tatt på mitt hjemsted. Bra at du fikk god service på "Grande", der hotellet ligger var min tantes eplehage:)

    SvaraRadera