18 dec. 2008

Torsdag kväll....










...........och denhär veckan börjar så småningom sjunga på refrängen. Tänk att om en vecka är vi mitt uppe i julfirandet, känns som om man lever i en bubbla som plötsligt bara spricker och så är man där utan att hinna känna efter vad som är på G........nåväl......lotteriväskan är i allafall klar och började se ut såhär................på någon konstig vänster blev den större än vad jag hade tänkt från första början, den mäter ca. 35 cm gånger 40 cm. Men det vill bli lite så när jag gör något för jag tycker om att tota på utan bestämda planer...och då blir det som det blir på gott och ont......

.......linnespetsen har kommit på plats i överkanten och som avslutning på axelremmen........

.......och här är bottenpartiet..........
........i stället för knapp trädde jag en träpärla på ett satinband som sedan fick en rosett och sydde fast hela härligheten på passande höjd för knappslån.......

......och vad har den ätit???? Ingenting tydligen.......bara en sidoficka.......

.......axelremmens avslutning i närbild........

.....det var det! Denhär väskan kommer alltså att lottas ut den dagen 10 000 besökare har varit in på min blogg.
Är det någon annan som tycker att blogspot har uppfört sej konstigt på senare tid, den vill inte ta mot bilder och sen när den gör det hoppar de upp och ner och lämnar breda tomrum emellan....grrrrrr.....
Ha ett fenomenalt veckoslut allesamman!!!!!!!!







9 kommentarer:

  1. Aivan ihana kassi jälleen kerran =)

    SvaraRadera
  2. Alldeles, alldeles underbar...hur i hela friden ska man göra för att vinna den?!!... tar du mutor???

    SvaraRadera
  3. En helt underbar väska!! Känner igen det där med att stroleken inte alltid blir som man först tänkt. Men å andra sidan blir ingen väska den andra lik och det tycker jag är kul. Önskar dig en riktigt GOD JUL

    SvaraRadera
  4. Väskan är ju helt underbar! Att du bara kan "tota"ihop något liknande gör mig alldeles förstummad. Du är ett riktigt syproffs!
    Och ja, Blogspot uppför sig underligt ibland. Jag har också haft problem, men inte riktigt lika som dig.

    SvaraRadera
  5. vilken jättefin väska du sytt.
    ps ja jag tycker oxå blogspot har varit konstigt att få in foton och ändra hmm... nå serverfel kanske -
    önskar dej en god & Jul och gott nytt år

    SvaraRadera
  6. Nu får vi hjälpas åt att kika in många gånger varje dag så att det tickar på fort fram till 10 000!
    För den här väskan vill väl alla ha så snabbt som möjligt.
    Fantastiskt vad du är snabb! Och snyggt blir det också!!

    SvaraRadera
  7. Kjempeflott veske. Og så gøy å se prosessen da du lager den.
    God jul.

    SvaraRadera
  8. Oj, vad fina saker du syr, ett riktigt proffs!
    Jag såg att du var intresserad av sidenbandsbroderi, liksom jag är. Har du gått någon kurs i det?

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jag sitter och beundrar dina fina väskor... en efter en och undrar samtidigt... hur du hinner med att sy så mycket fint!! Men det är bra... så det finns mer att titta på nästa gång jag kommer in och kikar runt!!

    SvaraRadera