13 okt. 2009

Den första snön

Nu har vi fått den första snön för denna vinter. Den smälter nog bort vartefter, men det känns ändå som om vintern är i antågande. Jag har ledigt idag och vad är väl då skönare än att sitta inomhus och bläddra i nya Quiltemagasinet medan snålblåsten yr runt knutarna, en liten brasa i spisen gör också gott, mysigt när veden sprakar och en härlig värme sprider sej i stugan.

Now we got our first snow here in Österbotten Finland. It´s very nice and cosy to sit indoors and read the new quiltmagazine. I lighted a fire in the fireplace so it´s warm and comfortable at my place.
Kalejdoskop varianterna är väldigt inspirerande och jag känner ett intensivt sug efter att få testa
En mysig tisdag på er allman och så vill jag passa på att tacka för alla kommentarer, ni är så underbara som ger er tid att skriva, själv är jag såååå dålig på det även om jag flitigt är in och njuter av era fina bloggar!!!!!
Have a wonderful Tuesday and thanks for all your comments I realy appreciate them!!!!!!

6 kommentarer:

  1. Va? Har ni fått snö?! Här norröver är det grönt än så länge.... Njut av din lediga dag!

    SvaraRadera
  2. Snö! Hörde att det var snö i Sälen för två veckor sedan som snabbt regnade bort. Det blir så ljust och fint med snö. Jag gillar även vintern med skid och skridskoåkning. Cykelturen till jobbet kan ibland vara väl så jobbig men när de plogar är det ok.
    annika

    SvaraRadera
  3. Later underbart att sitta vid brasan och vinden yr utanfor!!!Nar vi bygger ut ska vi satta in en kamin,det ska bli underbart!!!!

    Harligt att du har nytt quiltmagasin att lasa da!!!!

    SvaraRadera
  4. En spennende teknikk, jeg er spent på fortsettelsen!
    Ønsker deg en flott dag og kos deg i varmen!
    p.s snø hos meg også..

    SvaraRadera
  5. Hej! Det ser så spännande ut i din tidning. Jag blir så sugen på att börja sy lapptäcken igen, men tiden var är den.
    Jag tror inte snön ligger kvar hos dej så länge. Det brukar vara så med första snön.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Här har snön både kommit och försvunnit igen! Jag blev liksom du förtjust i de där kaleidoskopkviltarna, jättefina.
    Titta in hos mig, jag har en utmaning till dig!
    Anna-G med Pumlans flitiga fingrar!

    SvaraRadera