18 apr. 2011

Pralinen

Så har jag äntligen sytt klart väskan av Marimekkotyget "Praliini". Den blev en riktig långkörare för när jag fått den nästan färdig tyckte jag att den kändes för stor så jag tog upp alla sömmarna, förminskade den och sydde ihop den tillbaka. Jag tycker fortfarande att den är för stor, men tänker inte sprätta upp den en gång till. Får hämta en ny bit tyg och göra mej en mindre variant.....................................................................My Marimekko-bag is finished. It took me a while because when I was allmost done, it felt too big so I opened all the seams and cut it a little bit smaller, hmmm....I still think it´s to big. Have to buy more fabric and make a new one. ......... gjorde en öppning i locket att sticka axelremmen genom. Made a hole in the flap for the handles


Och ett magnetlås att stänga med


A magnetic lock
Väskan har sex stycken fickor så att alla saker har sin egen plats (Hyvin tumma sisäpuolelta, mutta taskuja on riittävästi)


There´s six pockets in this bag
Jag har fogat in band i sömmarna, vilket gör den mera slitstark. Ha nu en riktigt fin och vårlig vecka!!!!!!!!!


A very nice week to you all out there!!!!!

7 kommentarer:

  1. Du är nog fenomenal på dina väskor .Tack för besöket idag .Kram Nette

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg väska, och otroligt skickligt gjord! :)

    SvaraRadera
  3. Elegant väska som vanligt med dina väskor. Jag är jätteglad för mönstret i tidningen.

    SvaraRadera
  4. Kjempeflott veske.
    Ønsker deg god påske.

    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Tyylikäs laukku jälleen kerran. Jännä tuo läppäsysteemi, kiva erikoisuus. Tahtoo lisää...

    SvaraRadera
  6. Oj, vad fin den blev igen! Du är då så jätteduktig. Ha en riktigt Glad Påsk!

    SvaraRadera