1 jan. 2012

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!

Det blev inget sista inlägg före tolvslaget igår, men jag får ju önska er ett gott nytt år nu istället! Jag har börjat året med att sy en necessär i linnetyg

Jag har virkat lappar av olika storlek i yllegarn som jag fäst på bägge sidor om necessären


Insidan har ett blommigt bomullstyg och fickor i linne


(Kukallinen vuorikangas ja taskuja pellavakankaasta)

Här en närbild på blomman som de virkade lapparna bildar.


Hoppas att 2012 blir ett fint quilt-år med många njutningsfulla stunder vid symaskinen och mängder av vackra tyger att gotta sej med, det önskar jag er alla!!!!!


Nyårskramar från Österbotten i Finland

6 kommentarer:

  1. Godt nytt å til deg også :-)
    Gleder meg til å se hva det "hemmelige" prosjektet blir.

    Klem fra Sissel

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År till dig!
    Följer din blogg troget. Alltid så fina projekt att bli inspirerad av.

    SvaraRadera
  3. szczęśliwego Nowego Roku i każdego w nim dniu:) Niech będzie najpiękniejszy i pełny radości i miłości:) Pozdrawiam.

    SvaraRadera
  4. Önskar dig god fortsättning! Necessären blev jättefin. =o)

    SvaraRadera
  5. God fortsättning. Jättefina necessärer. gillar din blogg och kommer att följa den med stor behållning även 2012.

    SvaraRadera
  6. Önskar dej God Fortsättning på nya året. Ska bli roligt att se allt fint du kommer att tillverka.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera