28 mars 2012

Årliga Quiltdagarna

Förra veckoslutet firade vi de varje år återkommande Quiltdagarna här i Finland och i år i staden Vasa där jag bor. Vi var drygt 300 personer, alla med samma intresse, kan det bli så mycket bättre???!!!!!!!! Här ser ni moderföreningen Finn Quilt´s logo som ståtligt välkomnade alla gäster från hela Finland


Här ser ni ett alster från utställningen "Havet" som en av medlemmarna i gillet jag hör till gjort, vackert eller hur?



Här ett annat verk från en av vårt gilles medlemmar, också med temat "Havet". Jag blev mycket överraskad när jag såg quilten eftersom damen i fråga annars brukar använda en helt annan färgpalett. Quilten var otroligt vacker, dramatisk och en frisk fläkt bland alla blåtoner. Designer bakom alstret kan ni bekanta er med på bloggen Kära nån



En fantastisk quilt sydd av en dam i gillet Tilkkupatteristo


Jag tog massor med foton och kommer att visa flere här an efter, men dessa får räcka för idag




Vi ses snart igen!


Puss och kram

2 kommentarer:

  1. Kul att se bilder från utställningen ,uppgifterna du frågade S520 heter det o 13.80 är priset ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Så fina quiltar du visar. Det är otroligt vad många konstnärer det finns. Jag vill nämligen kalla dem som gjort dessa fina quiltar för konstnärer.
    Din klämbörs är så fin.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera