10 maj 2015

Mors dag

Här i Finland firar vi Mors dag idag och jag gratulerar alla mammor var än ni är, njut av er dag!
Jag har sytt upp en prototyp av en Japansk sykorg

 Det kan hända att den blir ett av projekten på en väskkurs jag skall ha i sommar. Jag har bara sett denna korg på bild på nätet och fick klura ut hur den var sydd och jag får nog sy upp ett par till för att hitta den sömnadstekniskt bästa metoden att tillverka den

Gröna rosor är inte det mest naturlig färgvalet, men jag tyckte att det passade med färgerna i tygen. Sydde korsstygn i blått runt överkanten och handtaget fick lite handsytt också

Rosorna gjorde jag av satinband

Man får plats med både ett och annat i korgen, den har en höjd på 15 cm och en diameter med samma mått alltså 15 cm.

Ha en skön fortsättning på söndagen och Mors dag!

10 kommentarer:

  1. Kaunis ja vielä kerrana kaunis kertakaikkiaan! Onko sisällä jokin purkki?

    Hyvää Äitienpäivää myös sinulle!

    SvaraRadera
  2. Aivan suloinen! Sinulla on aina niin kivoja, huolellisesti tehtyjä yksityiskohtia kaikissa töissäsi.

    SvaraRadera
  3. Meeen såå fin ,den var nog något extra ,trevlig morsdag ,själv ,nette

    SvaraRadera
  4. Din korg är väldigt söt!

    SvaraRadera
  5. Fantastisk flott sykurv. Nydelige stoffer du har satt sammen. Skulle veldig gjerne hatt en sånn!

    SvaraRadera