22 apr. 2016

Blomster

Igår var det sista kurstillfället vid Vuxeninstitutet i Korsholm och gissa om jag blev överraskad när mina underbara kursdeltagare kom med blommor. Tusen tack kära ni, det här värmer mitt hjärta en låååååååång tid, ni är ju bara för gulliga!!!!!
 Den här blomman är en ny bekantskap för mej och jag får nog ta och googla för att ta reda på hur den skall skötas

 Se vilken härligt djup orange färg den har, känns nästan lite orientalisk

 Ståtlig är den också!

 Och som om det inte hade räck med den orange Inkakronan så fick jag en orkidé dessutom och i "min" färg :)

 Se så vacker färg. Orkidéer är en blomma som jag kommer bra överens med, jag har en i fönstret som har blommat sedan sensommaren ifjol ..............

.......... och den är ännu såhär fräsch

Ett bedårande kort fick jag också, Inge Löök är konstnären och hon är ju fenomenal på att fånga humoristiska detaljer 

Nu är det sommaruppehåll med kurserna (förutom någon helgkurs i sommar) och så sätter vi igång till hösten igen, längtar redan :o)

3 kommentarer:

  1. Du verkar ha varit en bra lärare. Tacksamheten lyser genom de vackra blommorna. Inkakronan har jag aldrig sett tidigare men så himla vacker den är.

    SvaraRadera
  2. Kauniita kukkia olet saanut, enkä ihmettele ollenkaan, olet varmaan niin hyvä opettaja. Oranssia kukkaa en ole ennen nähnytkään, kaunis ja hehkuva väri. Orkideat on todella kauniita, mutta en taida tulla niidenkään kanssa toimeen hyvin.

    SvaraRadera
  3. Ihanat kukat sait, mutta olet ne ansainnut! Oranssia kukkaa en tunnista myöskään.

    Hyvää viikonloppua:)

    SvaraRadera