6 apr. 2017

Hälsningar från Rovaniemi

Idag befinner jag mej i Rovaniemi, jag är egentligen på väg till Pelkosenniemi för att dra en väskkurs i helgen, men jag har mellanlandat här i stan och fortsätter resan norröver imorgon
 Men det här blogginlägget skall handla om en annan kurs, nämligen den jag har haft hela våren i Malax/Petalax/Korsnäs medborgarinstitut. Vi hade sista kurstillfället igår kväll och damerna hade med sej några av väskorna som de sytt 

 Se här så fina axelväskor med "Lilje-applikation" på framsidan och lägg märke till den lilla börsen med samma motiv förminskat och applicerat förhand!!!!!

 Här har vi samma väska men i Marimekko-tyger

 Jättefina ryggsäckar har de också åstadkommit

 Axelväskor med vackra lock

 Och se på dessa skönheter. Otroligt duktiga kursdeltagare, de har varit så engagerade och ivriga att sy så man baxnar 

Se vad jag fick!!!!! En fantastiskt fin blomkorg och ett vackert vallmo-kort i "mina" färger 😄
Tusen tack snälla ni, jag hoppas att jag får nöjet att spendera kvalité tid med er igen!!!

4 kommentarer:

  1. Kyllä on upea opettaja, kun saa oppilaat tekemään noin hienoja laukkuja. Silmät pyöreinä ja suu auki ihastelen. Mukavaa kurssiviikonloppua siellä pohjoisessa..

    SvaraRadera
  2. Underbart härliga väskor som sytts!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Upeita laukkuja ihan kaikki! Eipä ihme, että lahjovat taitavaa opea tuollaisella kukkakorilla. Kortti on todella kaunis.

    SvaraRadera
  4. Mikä ihana määrä kauniita laukkuja! Hyvälle opettajalle pieni lahja on aina paikallaan:)

    SvaraRadera