6 sep. 2017

Pyttesmått

Jag hittade ett gratis mönster hos Handmadiya "klick" som jag ville testa
 Och såhär blev den. Hon har gjort sin i kartong /tyg och endast limmat ihop delarna, men jag gjorde min helt av tyg och sydde istället

 Såhär ser den ut från sidan

 När man öppnar upp locket finns det ett lock till innanför 

 Och när man öppnar det så ser den ut såhär

 Till utsidan har jag använt ett Marimekko tyg och inuti ett smårutigt quilttyg

 Börsen är bara 8 cm hög och 10 cm bred så den är väldigt liten

I "tuten" har hon använt tryckknäppen man slår i, men jag tog varianten som man syr fast.
Den här var superkul att sy och nu har jag ritat upp en större som jag håller på att sy, kommer bilder på den endera dagen.
Imorgon sätter höstens kurser igång, ska bli så roligt att träffa alla härliga deltagare!!!!

1 kommentar: