19 mars 2018

Flänger och far

Helgen som gick tillbringade jag i Norrtälje i sällskap av ett glatt gäng
 Väskkurs var på agendan och oj oj oj vilka fina väskor det blev, mumsfilibabba!!!!

 Här är alla fantastiska skapelser uppställda, till och med Marilyn Monroe på väggen är förstummad av beundran 😀

 Två små söta "Selma"-sypåsar såg också dagens ljus

 Vilka suveräna tygval på dessa två skönheter!!!!!!!!!

 Ser ni skalbaggen på den i orange och marinblått och så den i mitten med saxar och måttband. Den längst till höger får mej att tänka på eld, en riktig "hottis" WOW!

Det var tuffa brudar som inte var rädda för att använda färger, man blir såååå inspirerad av att titta på väskorna. Finurliga detaljer och smarta val av quiltmetoder dessutom

Det blev en jättetrevlig helg och jag kände mej så välkommen i gruppen fast jag var "utböling". Man fick sej många goda skratt bland dessa skojfriska väskkonstnärer för jargongen var det inget fel på 😂😁👍👌

Tack snälla ni för att jag fick komma och träffa er, puss och kram till er alla 💜💛💚💙

7 kommentarer:


  1. Hej Lilian.
    Tack själv för en riktigt rolig helg tillsamman med dej.
    Så glad att jag fick min väska klar. Nu är jag så sugen på att böja med den färgglada.
    Ha det rimtigt gott och puss o kram till dej också!
    / Anne-Marlen

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också att din hemresa gick bra och att din väntan på båten inte blev allt för lång.

    SvaraRadera
  3. HejLilian! Tack för en härlig helg o kurs! Du passade så bra in med oss i vårt halvgalna gäng! Det är så härligt med alla härliga skratt! Det behöver jag! Hoppas att din resa gick bra och att du inte behövde vänta så länge på båten. Kram Rose

    SvaraRadera
  4. Hej Lilian! Håller med föregående talare.....kände mig så nöjd med helgen tillsammans med dig o övriga i gruppen. Två dagar som gjorde mig glad! Har lärt mig massa roliga tips o trix, några misstag blev det ju också......funderar på att rätta till dessa😀. Du passar bra in i vårat gäng! Tack än en gång! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Lilian!
    Hoppas att resan hem gick bra. Kan bara hålla med min kurskamrater om att det var en underbart trevlig och rolig helg. Många skratt och du blev genast en i gänget.
    Många nyttiga trix å fix lärde jag mig och vilka fina väskor vi sydde.
    Tack för denna helg, hoppas vi syns snart igen 😃

    SvaraRadera
  6. Så fantastiske vesker . Artig med kurs sammen med andre ;)

    SvaraRadera
  7. Jättefina väskor alla sytt!

    SvaraRadera