31 maj 2018

Yes, äntligen!!!!

En milstolpe är nådd, jag har fått min Bonnie Hunter mysteriequilt quiltad och kantad 
 Började på den i vintras så den har fått ligga till sej ett tag

 Den blev 245 x 205 cm som färdig

 Jag gjorde det "lätt" för mej och quiltade med en av symaskinens sömmar

 Och lite frihands-kringelikrokar på ramen runt i kring

 Sådär supernöjd är jag inte med den, men så vill det ju bli med mysterier eftersom man inte vet på förhand hur slutresultatet utfaller

 Baksidan är neutralt beige

Quiltningen syns bättre på undersidan.

I år ordnas den rikstäckande quiltutställningen i Vasa från 14 juli till 3 augusti, alla medlemmar i föreningen Finn Quilt får ha med ett täcke och den här kommer jag att bidra med. Vi är en facebook grupp här i Finland som sytt just Bonnie Hunters mysterie "On Ringo Lake" och det kommer att finnas flera stycken med på utställningen, det blir roligt att se dem tillsammans och hur olika de är beroende på vilka tyger man valt att använda

6 kommentarer:

  1. Den blev jättafin och verkligen snyggt kviltad! Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Verkligen snyggt kviltat. Vilket tålamod du måste ha.

    SvaraRadera
  3. Jeg synes quilten din ble kjempefin!

    SvaraRadera
  4. Aivan ihastuttava peitto! Hienot tikkaukset! Kiva nähdä peitto näyttelyssä livenä:)

    SvaraRadera
  5. Otroligt fin! Tusen tack än en gång för den uppiggande c-vitaminen jag vann! Njut av sommaren och blogga "lite" ibland så vi andra får lite inspiration!
    Sofie

    SvaraRadera