3 nov. 2018

Turkosa blad

Fick en förfrågan om jag kunde tänka mej att sy en väska av handfärgade tyger och jag sade ju naturligtvis ja 😄
 Jag använde en gammal väska som modell och på framsidan blev det en "bälgficka" med dragkedja

 Baksidan fick en normal dragkedjeficka. Jag hade väldig beslutsångest när jag skulle quilta, men valde till slut att följa det fina mönstret på tyget

 Ovanifrån ser den ut såhär......

 ............och sidan/botten såhär, dem quiltade jag rakt på snedden för hållbarhetens skull

Hon hade hittat ett perfekt fodertyg, vit botten med turkosa droppar. Gjorde två stora dragkedsfickor och en liten mobilficka på insidan av väskan.
Det var en regnig dag när jag tog bilderna så ljuset är uselt och bildkvalitén lika så, hoppas att ni har överseende.

Ni skall ha en riktigt fin Allhelgona helg!!!

2 kommentarer:

  1. Aivan ihana laukku ja kankaat ovat niin ihastuttavan väriset!

    SvaraRadera
  2. Aivan ihana laukku, varmasti käyttäjän mieleen!

    SvaraRadera