9 dec. 2012

Huvudstaden

Igår var jag på en endagstur till Helsingfors, blev ju naturligtvis shoppat en hel del och de syrelaterade inköpen är.........
 .............tyg från Marimekko. Från vänster: "Miniunikko", "Vanha kaupunki" och "Mehiläispesä". Yes, vänta bara tills jag får sätta saxen i dessa skönheter!!!!!!!!

Och så inhandlade jag tidningen Quiltmaker och en fem meters rulle hobbyfilt i vitt.
Ikväll har vi Quiltgillets julfest med temat "Knytkalas" så nu gäller det att börja tillreda maten jag lovat ta med, skall bli kul att träffas igen (vi samlas alltid en gång i månaden) och se vad de andra pysslat med sedan senast.
Ha det gott! 

5 kommentarer:

  1. Ihania kankaita! Olen vatvonut tuota vanhaa kaupunkia moneen kertaan, mutta vielä en ole ostanut. Mehiläispesä on myös kaunista.

    SvaraRadera
  2. Kauniita Marimekon kankaita, varsinkin tuo vanha kaupunki miellyttää! Hyvää adventtia sinulle ja pikkujoulujuhlaa!

    SvaraRadera
  3. Jag kan knappt vänta på att få se vad du tänker göra med de där fina tygerna!! Hoppas träffen blir trevlig!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Marimekkostoffene er så flotte. Gleder meg til å se hva du skal lage av disse godbitene.

    SvaraRadera
  5. Fina inköp du gjort. Ska bli roligt att se vad det ska bli av det.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera