8 jan. 2015

Vi går mot ljusare tider..............

.................men väskan är svart
 Fick den här fix och färdig i Trettondagshelgen, men har inte kommit mej för att ta några foton förrän nu. Är så mörk och jag har ingen vidare bra kamera så fotona är verkligen inget att hurra för
 Baksidan har små kvadrater i olika grå nyanser och svart/vitt. Quiltade bakstycket mycket enkelt i samma linje med rutsystemet
 Sidorna har kilar i svart
 Quiltade resten av väskan med symaskinens frihandsquiltning
 Insidan med fickor, ser inte så inbjudande ut med svart foder, men jag tyckte att det passade till stilen
 Sydde prydnadsstickningar med vitt Moulinégarn för att skapa kontrast
Handtaget är virkat i svart bomullsgarn och så gjorde jag överklädda knappar av ett av tygen som jag använt till kvadraterna på baksidan av väskan
 Den här nya väskan är samma modell som "Allmoge" väskan jag sytt tidigare
Också den har ett rutigt bakstycke. Denna väska syr vi på Rikstäckets kurshelg i Luleå 14 - 15 mars i år och ännu hinner du anmäla (klick) dej, sista anmälningsdagen är 15:e januari så skynda på om du vill med och sy väskor.

I morgon är det fredag igen och veckoslutet hägrar, härligt härligt, blir nog sytt ett och annat stygn under helgen skulle jag tro.
Ha det gott allesamman!!!!

9 kommentarer:

  1. No men vi ska hurra för veskan, inte för foton! Aivan ihana ja hyväksyttävä tuo musta vuorikin tässä tapauksessa. Ei siihen oikein muun värinen sopisikaan. Nuo tikkaukset tekevät laukusta ihan luxorius-tuotteen. Noin säntillisen työn tekeminen vaatii niin kamalasti, ettei minusta olisi noin siistejä pistoja tekemään.

    SvaraRadera
  2. Jättefina väskor! / Ulrica =o)

    SvaraRadera
  3. Ah, niin superihana laukku! Tyylikäs ja taitavasti tehty!!

    Mukavaa viikonloppua:)

    SvaraRadera
  4. Så fantastisk flott din svarte veske er, og begge sidene er så lekre på hver sin måte!!

    SvaraRadera
  5. Oih, onpa kaunis laukku! Tuo kyllä erottuu kadun vilinästä :)

    SvaraRadera
  6. Käsittämättömän upeaa ompelutyötä. Niin kaunista, että huimaa.

    SvaraRadera
  7. Så fantastiskt fin den blev.
    Urläcker modell. Skulle gärna sy en sådan jag också, Kommer du att sälja mönster till den??
    Hälsningar
    Christina BN Norrköping

    SvaraRadera
  8. Den är ÄNNU finare än jag trodde den skulle bli och det säger en hel del om vad jag tycker om din senaste väskkreation!! Jag är full av beundran!
    Ha det gott på det nya året!!

    SvaraRadera
  9. Vau, taas kaunis kokonaisuus. Sinulta näitä syntyy, toinen toistaan ihanampia.

    SvaraRadera