29 sep. 2015

Och så har vi tisdag

Man kan ju inte gå omkring med endast en väska på armen man bör nog ha lite kläder på kroppen också, så jag sydde mej några nya basplagg 
 En blå/vit prickig topp i trikå

En till trikåtopp i randigt tyg

 Och så en med kombinerat randigt och enfärgat. Jag hade bara en liten bit av det randiga tyget så det fick bli "lappteknik" för att få det att räcka till

Och sist men inte minst två par byxor, ett par jeans i svart och ett par i kritstrecksrandigt och de halvfodrade jag för tyget är så tunt, vi går ju som bekant mot kallare tider nu :o(

Ni skall ha en fin fortsättning på veckan!

6 kommentarer:

  1. Du är helt otrolig, så snygga kläder du sytt och alla fina väskor du gör. Du är ett PROFFS, jag blir alltid lika imponerad av dina verk.
    Hälsningar Inga-Britt i Sandviken.

    SvaraRadera
  2. Ihanat Puserot! Pallollisia ja raidallisia löytyy minunkin kaapista eniten. Näppärästi toteutit tuon raita/yksivärisen puseron. Sekin on hieno ja housusta puhumattakaan! Sinulla kun on taito tehdä niin viimeisen päälle tyylikkäitä asuja. Vaatteita minäkin olen paljon nyt ommellut, mutta kuvaaminen puuttuu.

    SvaraRadera
  3. Vilka snygga kläder, fantastiskt! Kram Immi

    SvaraRadera
  4. Hienoja paitoja ja housuja, tuli aivan mieliteko tehdä taas vaatteita, kun nämä näin. Tyylikkäitä ja kauniita!

    SvaraRadera
  5. Lite nya kläder... nå det känns ju lite blygsamt det!! Du kan ju klä dig i nya kombinationer hela veckan och lite till!Snyggt är det alltihop speciellt överdelen i "lappteknik"!
    Jag önskar att jag hade samma företagsförmåga som du... tyger finns så det skulle ju bara vara till att börja!

    SvaraRadera
  6. Men vad snyggt alltihop. Allt du syr blir så fint och välsytt. Men får erkänna att jag blev förvånad när jag helt plötsligt såg klädsömnad på din blogg;)

    SvaraRadera