30 mars 2008

Mmmm, jordgubbar

Vad är det som Ida sjunger i sin visa, du skall inte tro det blir sommar om inte nå´n sätter fart......och här är nu min nyaste väsk-kreation med jordgubbar på denna gång, den är väldigt "somrig", det är bara att invänta värme och sol.

Själva väskmodellen är samma som tidigare(egen design) men jordgubbsmönstret har jag hittat i en bok.....
.......nämligen denna underbara jordgubbsbok av Elisabeth Hamby Carlson, den är full av härliga sommarprojekt. Jag rekommenderar den varmt åt alla som tycker om applikationer...

...jag har broderat lite detaljer på handtagen för att piffa upp och tråcklat med rött runt alla kanter för att ge den färg.....

Här en närbild på jordgubbsapplikationen, jag har gjort om den en aning så i boken ser den inte ut exakt såhär, men något ditåt. Den har touch av glasmålning p.g.a. att jag sick-sackat tätt med en mörkare tråd

2 kommentarer:

  1. Jag visste väl det att snart kommer ännu en fin väska, o denhär blir man jätteglad av att titta på...känner hur god den första solvarma jordgubben smakar..mmmmm
    Jag har en Award till dig i min blogg.

    SvaraRadera
  2. Fant bloggen din via Karanån:o)

    Nydelig veske,så flott med jordbær applikasjon. Skal si du er flink å sy vesker, like spesielt vesken med BY-hanen,Kjempelekker!!

    Ha en fin uke og tatt for titten!!
    Kommer innom igjen her!!
    ps.kan jeg linke deg på min blogg?

    SvaraRadera