22 mars 2008

Påsklördag

Kommer ni ihåg den lilla kissekatten som jag
broderade på för en tid sedan
(se bilden bredvid), den är klar nu och har blivit till en väska.
När jag ändå var i farten med broderierna så sydde jag ett enkelt litet hjärta på sidan av väskan plus lite stickningar i samma färg som katten. En ljusbrun träknapp bryter av så att det inte bara är rosa


Såhär blev den till slut..........när jag ändå klippte i rosa tyg tyckte jag att varför inte göra en till.....



....jag valde att applicera hjärtan med maskin, sydde fast lite linnespets och två "lösa" linnehjärtan i band, det är ju detaljerna som gör det!

Jag önskar alla en RIKTIGT fin påsk. Ät mycket choklad och memma, dieten tar vi sen!!!!!!!!

6 kommentarer:

  1. Hej! Så fina väskor du har sytt, o vilka vackra färger!! Kattväskan gick rakt ini mitt hjärta....

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Vilken underbar kattväska!
    MVH Kerstin i Födelesdagsgruppen

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Fina väskor du gjort!! Jag gillar den med hjärtan, men även katten.
    Underbar form på väskan. Den verkar användbar oxå.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Var bara och kommentera den sista väskan som är bland den sötaste väska jag sett! Himmel så duktig du är!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Tack för komentaren i bloggen.Jag måste skriva igen då när du skrev att du hade mindre sånna där spännen eller vad det heter.Vad skulle du ta för att sy upp en sån liten börs? Om du gör det givetvis för det skulle va så kul att ha en sån liten söt börs med sig i väskan. =o)Jag tyckte det var så himla fina! Jag tycker även mycket om väskorna du visar i detta inlägget, superfina.Själv vet jag inte ens om jag skulle klara det där med lapteknink.Har bara provat med fykantiga lappar en gång i skolan för typ 20 år sedan...fniss..Jag har hittat mycket fint på din sida här och blir riktigt sugen på att prova sån där lappteknik osv.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker ju dessa väskorär så underbart fina oxå.Jag undrar hur du gör för att få väskorna litemer "stela" använder du vlieselin eller nåt mellan tygerna? Håller själv påmed en dagiskasse nu i vanligttyg men det blirju lite sladdrigt....
    KramMAlin

    SvaraRadera